Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
aktualizacja
Informacja prasowa: Instytut Humanites – Człowiek i Technologia

Co czwarty pracownik w Polsce bierze udział w akcji na rzecz bliskości

Podziel się:

Pracodawcy z setek polskich i zagranicznych firm zachęcają i inspirują pracowników, aby ten dzień spędzili z rodziną, zadbali o relacje z bliskimi. Firmy wobec fali rezygnacji walcząc o talenty dostrzegają wpływ kultury dobrostanu na utrzymanie i zaangażowanie ludzi. Stąd tak ważna jest dziś akcja: #2h4family.

Co czwarty pracownik w Polsce bierze udział w akcji na rzecz bliskości
Dwie Godziny dla rodziny/ dla Człowieka to kampania społeczna na rzecz bliskości, która zwraca uwagę na zdrowie emocjonalne i psychiczne człowieka i społeczeństwa. (Materiały prasowe)

To już 11 edycja Kampanii Społecznej "Dwie Godziny dla Rodziny. Dwie Godziny dla Człowieka" (#2h4family) realizowanej przez Instytut Humanites-Człowiek i Technologia - By być bliżej, a nie obok siebie w domu i w pracy. Rynek pracy mierzy się z ogromnymi wyzwaniami. 80 proc. osób pracujących w toksycznych organizacjach deklaruje w 2022 chęć zmiany pracy. 75 proc. pracowników wskazuje na trudności w łączeniu ról zawodowych i prywatnych jako kluczowy element motywacji i energii do pracy i życia.

Akcja zainicjowana w Polsce w 2012 roku wpisuje się w potrzeby społeczne i biznesowe przekształcając się w Globalny Ruch na rzecz bliskości, do którego dołączyli już pracodawcy z 18 krajów.

To problem 30 proc. ludzi na świecie

Kampania #2h4family jest odpowiedzią na wyzwania społeczne związane z różnymi mega trendami takimi, jak: kryzys więzi międzyludzkich czy rozwój zjawiska samotności, które dotyka już ponad 30 proc. osób; to także trendy związane z postępującą transformacją technologiczną. Warunki, w których funkcjonuje współczesny człowiek nie sprzyjają budowaniu więzi z bliskimi i rodziną. Jesteśmy także coraz bardziej anonimowi w środowisku pracy. Nie pielęgnujemy tych kontaktów pochłonięci wirtualnym światem, tematami globalnymi. A ludzie na całym świecie jako fundamentu swojej egzystencji, tożsamości potrzebują jakościowych relacji, miłości, akceptacji, bezpieczeństwa, szacunku i zaufania.

W pandemii doświadczyliśmy ograniczonych kontaktów z bliskimi, po dwóch latach życia w takim modelu: społeczeństwo, w tym pracownicy, wszyscy - jesteśmy zmęczeni. Obawy związane z wojną w Ukrainie sprawiają, że czujemy się zagubieni, niepewni jutra i zlęknieni. Akcja Dwie Godziny dla Rodziny/Dla Człowieka jest organizowana w połowie maja, na który przypada ustanowiony w 1993 roku przez ONZ Międzynarodowy Dzień Rodzin.

Dwie Godziny dla Człowieka

W ostatnich tygodniach mieliśmy okazję przekonać się jak ważne jest dzielenie się dobrymi emocjami a przede wszystkim wsparcie, które otrzymujemy od bliskich i wsparcie jakim obdarzamy innych, widzieliśmy jak Polki i Polacy "zdają egzamin" z Człowieczeństwa. Kampania "Dwie Godziny dla Rodziny. Dwie Godziny dla Człowieka" pokazuje, że pracodawcy coraz częściej wykorzystują swój pozytywny wpływ na rodziny oraz społeczeństwo i widzą jak ważne jest to, zwłaszcza w czasach niepokoju: Marcin Chludziński, Prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A. podsumował tegoroczną akcję we wszystkich oddziałach KGHM Polska Miedź S.A. oraz kilkunastu spółkach z Grupy KGHM:

– Wyzwaniem, przed którym aktualnie stanęliśmy, jest pomoc drugiemu człowiekowi. W związku z trudnym czasem wojny u naszego wschodniego sąsiada i zaangażowaniem wielu z Nas w różnorodne formy wsparcia dla uchodźców z Ukrainy, tegoroczna edycja opiera się na jej pierwotnej idei – wzmocnieniu relacji rodzinnych i przeciwdziałaniu kryzysowi więzi społecznych. Pragniemy zatem podkreślić jak ważne są te relacje oraz to, że trzeba dbać o siebie, swoich bliskich, a także dzielić się z innymi dobrymi emocjami, zrozumieniem oraz empatią.

Rodzina fundamentem dobrostanu

Adresaci kampanii – Pracownicy - zachęcani są do poświęcenia jakościowego czasu rodzinie, przyjaciołom, zatrzymania się na chwilę i zastanowienia nad tym, co jest w życiu ważne. Inicjatorzy kampanii właśnie o to zapytali znane osoby: celebryci zostali poproszeni o podzielenie się refleksjami m.in.: na temat wartości, sprawdzonych sposobów na pielęgnowanie relacji, ulubionych rytuałów z bliskimi.

Już wkrótce na kanałach społecznościowych #2h4Family i Instytutu Humanites ukażą się filmy z wypowiedziami i poradami Ambasadorów akcji. Wartości, relacje z drugim Człowiekiem, z Rodziną są przedmiotem rozmów i działań w firmach w ramach akcji #2h4family.

– Ostatnie trudne lata i jeszcze trudniejsze miesiące pokazują jak ważna jest solidarność i oparcie o kluczowe humanistyczne wartości w życiu prywatnym oraz w biznesie. Bliscy stanowią dla nas prawdziwą ostoję, dają nam siłę – powiedział Michał Ciesielski - Dyrektor marki, komunikacji i cyfryzacji – Grupa Saint-Gobain w Polsce.

– Wierzę, że to właśnie szeroko rozumiana "Rodzina", jest fundamentem dobrostanu i satysfakcji człowieka w obszarze prywatnym i zawodowym. To jest też powód, dlaczego angażujemy się w akcję #2h4Family, która mocno koresponduje z naszymi fundamentalnymi wartościami. W jej ramach chcemy jako zespół dać sobie czas na przemyślenie i zbudowanie refleksji, nad naszym ogólnym dobrostanem oraz powiązaną z nim równowagą praca-życie. W Grupie Saint-Gobain rozumiemy, że cały swój sukces rynkowy zawdzięczmy ponad 7,5 tys. zaangażowanym pracownikom w Polsce i blisko 170 tys. na świecie.

Dziś #2h4family to już sprawdzony pomysł wspierający wysoką kulturę pracy i zaangażowania w wielu przedsiębiorstwach i organizacjach - nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. "Kampania Dwie Godziny dla Rodziny. Dwie Godziny dla Człowieka" wzmacnia rodziny i zespoły w firmach, ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne ludzi, a w efekcie działa na całe społeczeństwo. Nie było to tak oczywiste, gdy 11 lat temu Instytut Humanites wprowadził takie tematy jak: rodzina wielowymiarowość człowieka czy integrowanie życia zawodowego i prywatnego - do biznesu. W pierwszej edycji akcji brało udział zaledwie 36 firm.

– Nie będzie zmiany społecznej na poziomie makro, jeśli nie nastąpi ona na poziomie człowiek - człowiek. Wprowadzając poprzez #2h4family temat Rodziny i dbałości o relacje międzyludzkie do biznesu chcieliśmy poszerzyć perspektywę pracodawców na tematykę dobrostanu i poczucia sensu: jeśli chcesz, aby pracownik był zdrowy, mniej samotny, zmotywowany i zaangażowany pomóż mu rozwijać się w innych jego rolach, nie tylko zawodowych. Bo gdy przychodzi do pracy nie gubi swoich ról: jest rodzicem, córką, synem, dziadkiem, przyjacielem. Mamy jedno życie w wielu rolach! Pokazujemy niezmiennie pracodawcom różnicę w podejściu zadając pytanie czy zatrudniamy człowieka z jego wielowymiarowością ról czy tylko pracownika. Dziś kampania ma ogromne rozmiary, rozwinęła się w Globalny Ruch Społeczny na Rzecz Bliskości: jesteśmy w 18 krajach, w top 10 benefitów - powiedziała Zofia Dzik, Impact inwestor, fundator, prezes Instytut Humanites

Kampania społeczna na rzecz bliskości

Dwie Godziny dla rodziny/ dla Człowieka to kampania społeczna na rzecz bliskości, która zwraca uwagę na zdrowie emocjonalne i psychiczne człowieka i społeczeństwa. Propaguje konieczność integracji życia zawodowego i prywatnego. Wszyscy ludzie na całym świecie potrzebują relacji z najbliższymi: miłości, bezwarunkowej akceptacji, bezpieczeństwa, szacunku i zaufania. Życie w ciągłym pośpiechu i chęć pogodzenia wszystkich obowiązków nie sprzyjają budowaniu rodzinnych więzi i zacieśnianiu relacji z bliskimi osobami.

Pochłonięci wirtualnych światem i tematami globalnymi, gubimy tych, którzy są najbliżej nas: naszych dziadków, rodziców, rodzeństwo, wujostwo, kuzynostwo. Przestajemy znać nasze pochodzenie, cenić wielopokoleniowość domów i różnorodność naszych rodzin. Wierzymy, że każda wielka zmiana zaczyna się od pojedynczej kostki domina. Zależy nam na tym, aby idea budowania bliskości - przeciwdziałania samotności, intencjonalnego dbania o zdrowie psychiczne i silne relacje społeczne - mogła zataczać, jak najszersze kręgi.

Instytut Humanites zainicjował 15 maja 2012 roku ogólnopolskie obchody "Międzynarodowego Dnia Rodzin" kampanią "Dwie Godziny dla Rodziny" i przyczynił się do propagowania wartości związanych z tym wydarzeniem w Polsce.

Instytut Humanites – Człowiek i Technologia od 2010 roku w systemowy sposób działa jako think&DO tank na rzecz zrównoważonego rozwoju, a szczególnie rozwoju kapitału społecznego, ujmując tematykę człowieczeństwa i technologii w szerokim kontekście obejmującym m.in. biznes, edukację, kulturę, media i rodzinę w oparciu o autorski model "Wioski" Rozwoju Ekosystemu Społecznego™ oraz Model Spójnego Przywództwa™.

Instytut jako jeden z pierwszych sygnalizował wpływ meta zjawisk, takich jak: kryzys więzi rodzinnych, samotność, infodemia czy algorytmizacja życia człowieka, na rozwój gospodarczy, motywację oraz zdrowie fizyczne i psychiczne ludzi. Od dekady promuje rozwój świadomego i wewnętrznie sterowalnego człowieka umiejącego sprostać wyzwaniom, które niesie technologiczna i społeczna rewolucja. Jest także twórcą Centrum Etyki Technologii.

Inicjator corocznej kampanii "Dwie Godziny dla Rodziny" - Dwie Godziny dla Człowieka, działa na rzecz systemowej zmiany przywództwa w edukacji tworząc Akademię Przywództwa Liderów Oświaty - Pierwszy w Polsce Program rozwoju przywództwa w edukacji, wdraża w biznesie ideę Spójnego Przywództwa™, opartą na wielowymiarowym rozwoju lidera i jego zespołu. Organizator corocznych konferencji dla Liderów Biznesu: Spójne Przywództwo™. Człowiek i Technologia. Humanites od ponad dekady wspiera budowanie wysokiej kultury zarządzania, gdzie biznes realizuje swoje cele, a ludzie odnajdują poczucie sensu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Informacja prasowa: Instytut Humanites – Człowiek i Technologia

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl