Niewątpliwie najważniejszym czynnikiem, który wpłynął na dynamiczne wzrosty w branży mobile był rozwój internetu mobilnego i technologii telefonów komórkowych – to mały komputer w Twoim ręku z którego nie tylko połączysz się z dowolną osobą na świecie, ale także załatwisz każdą rzecz w szybki i przystępny sposób. Od przeczytania informacji, poprzez zakupy, wykonanie przelewu bankowego czy obejrzenie ulubionego serialu, to wszystko dostępne z każdego miejsca na ziemi.
Drugim czynnikiem, który odpowiada za sukces digitalu, a w tym mobile, była pandemia SARS-CoV-2, która pozamykała większość nas w domach. COVID sprawił, że dużą część biznesów trzeba było przenieść do internetu aby móc w dalszym ciągu oferować swoje produkty – już nie tylko odwiedzającym sklepy, ale także tym, którzy nie chcąc ryzykować zachorowaniem ograniczyli zakupy w sklepach stacjonarnych.
Rynek urósł więc bardzo szybko wraz z możliwościami reklamowymi poprzez które możemy docierać do dowolnej grupy docelowej. Postanowiliśmy nieco uporządkować wiedzę w tym zakresie i wraz z Grupą Roboczą Mobile działającą przy IAB Polska, zorganizowaliśmy wydarzenie "IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje", które odbędzie się już 6 kwietnia 2022 r.
W gronie prelegentów znaleźli się przedstawiciele:
- Sieci reklamowych, którzy zaprezentują najbardziej optymalne narzędzia komunikacji z Target Grupą oraz opowiedzą o zbliżającym się czasie cookie less,
- Firm technologicznych, którzy przedstawią dowody na realne zaszczepienie w użytkowniku intencji zakupowej po zobaczeniu reklamy oraz podpowiedzą, jaki wpływ ma szybkość UX na sukces lub porażkę w e-commerce. Dowiemy się, jak wartościowe są dane dla marki.
- Firm badawczych, którzy pokażą jak weryfikować, czy nasza odsłona reklamowa uzyskana w kampanii była wartościowa. Eksperci poruszą również zagadnienia fraudu oraz viewability.
- Branży retail, którzy odpowiedzą na pytanie jak retailer może stać się drugim Facebookiem? Dlaczego dane staną się nową walutą w relacjach marki z dystrybutorem?
- Klientów, którzy przedstawią swoje success story i opowiedzą, jak robić efektywne kampanie w mobile.
Konferencja adresowana jest do całego rynku marketingowego – zarówno klientów bezpośrednich, agencji i domów mediowych na co dzień pracujących w digitalu, chcących poszerzyć swoją wiedzę i merytorycznie argumentować swoje działania w mobile. HowTo Mobile ma przede wszystkim pomóc nam ustrukturyzować dostępne na rynku narzędzia, pokazać learningi z kampanii przeprowadzonych w tym kanale, wytłumaczyć jak należy interpretować wyniki tych kampanii oraz dać odpowiedź na pytanie – co to znaczy, że mobile sprzedaje?
Pełna agenda wydarzenia dostępna jest na stronie: https://howto.iab.org.pl/mobile-2022/