Budowa CPK to sztandarowy projekt inwestycyjny PiS. Budowa ogromnego portu lotniczego pod Warszawą wraz z tysiącami kilometrów nowych linii kolejowych, ma być nowym impulsem rozwojowym dla Polski.
Projekt ma również znacząco ograniczyć wykluczenie komunikacyjne, bo największe miasta zostaną połączone nowoczesną siecią kolejową.
Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego przyznaje, że pandemia i ograniczenie ruchu lotniczego sprawiła, że inwestycja nie jest obecnie opóźniona, bo warszawskie Okęcie wciąż jest w stanie obsługiwać rosnący ruch lotniczy.
- Decyzję w sprawie budowy CPK podjęto za późno. To powinno stać się już w okolicach roku 2011 – ocenia Horała.
Jak obecnie wygląda realizacja CPK jak i komponentu kolejowego?
Czy nowe lotnisko to tylko przeniesienie ruchu pasażerskiego z Warszawy, czy także obsługa segmentu Cargo?
Czy CPK udało się już pozyskać grunty pod budowę inwestycji?
Zapraszamy do rozmowy z Marcinem Horałą, pełnomocnikem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Artykuł poleca Kongres 590