Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł sponsorowany

Ćwiczenia w biurze - zdrowy tryb życia mimo siedzącej pracy

Podziel się:

W dzisiejszych czasach praca siedząca zdecydowanie dominuje nad pozostałymi formami aktywności zawodowej. Najczęściej jest to praca biurowa, która pozostaje w sprzeczności z naturalną potrzebą ciała i organizmu człowieka do odpowiedniej dawki ruchu. Bóle karku, krzyża i kręgosłupa, ale także bóle głowy, czy nawet łopatki, z powodu ciągłego trzymania ręki na myszce podczas pracy biurowej, to najczęstsze sygnały ostrzegawcze, których nie należy ignorować. Siedząca praca nie powinna zatem ograniczać nas w codziennej aktywności, dlatego krótkie ćwiczenia w biurze szybko okażą się nie tylko zbawienne dla zdrowia, ale także i korzystne dla efektów naszej pracy.

Ćwiczenia w biurze - zdrowy tryb życia mimo siedzącej pracy
Drabinka gimnastyczna w biurze (materiały partnera)
bESnzTCd

Niezależnie od tego, czy jest to biuro dużej korporacji, niewielkiej firmy czy też biuro w domu, gdzie prowadzisz własną działalność gospodarczą- wystarczy trochę organizacji i chęci, by zadbać o własne zdrowie i samopoczucie, organizując sobie miejsce do codziennych, krótkich ćwiczeń chociażby w trakcie przerwy. Nie oznacza to wcale, że każdy pracodawca powinien zapewnić swoim pracownikom siłownię i sprzęt, dzięki któremu będą mogli wykonywać profesjonalne treningi. Wystarczy niewielki kawałek wolnej przestrzeni i proste, ale jakże funkcjonalne narzędzie, którym jest wielofunkcyjna drabinka gimnastyczna. Dowiedźmy się o tym czegoś więcej.

Mając siedzącą pracę też można żyć zdrowo - o czym należy pamiętać

Zacznijmy od tego, że prowadzenie zdrowego trybu życia powinno być podstawą bez względu na to, czy wykonujemy pracę siedzącą, czy też przebiega ona bardziej aktywnie. Powinniśmy więc bezwzględnie dbać o prawidłową dietę a także odpowiednią dawkę ruchu w ciągu całego dnia. Z wiadomych względów na więcej możemy pozwolić sobie w czasie wolnym od pracy, jednak pracując 8 godzin i dłużej nie możemy też pozwolić sobie na całkowitą stagnację.

bESnzTCf

Wykorzystujmy więc każdą możliwą chwilę, by podczas pracy w biurze wykonać kilka ćwiczeń. Mogą to być oczywiście pewne ćwiczenia w pozycji siedzącej, jak na przykład skłony bądź kręcenie głową, wymachy rękami czy nogami, ale zdecydowanie lepsze efekty przyniosą ćwiczenia na stojąco. Nie możemy zapomnieć także o odpowiedniej pozycji podczas pracy przy komputerze. Powinniśmy siedzieć wygodnie, wyprostowani- plecy powinny dotykać oparcia fotela, stopy dotykać podłogi, nadgarstki powinny być wsparte o biurko, zaś monitor powinien znajdować się na wprost naszego wzroku a także często zmieniać pozycję. Wystarczy kilka zdrowych nawyków i prostych ćwiczeń, by zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie podczas pracy w biurze.

Drabinka gimnastyczna w biurze - rozwiązanie na miarę współczesnych czasów

Regulaminowa przerwa w pracy, chwila wolnego czasu, potrzeba odprężenia, odstresowania, chęć zajęcia głowy czymś innym- wszystkie te momenty to najlepsza okazja do ćwiczeń w biurze z wykorzystaniem drabinki gimnastycznej. Doskonale znając problemy wynikające z siedzącego trybu pracy, rozumiejąc potrzeby pracowników biurowych i znajdując na nie skuteczne rozwiązanie, z taką propozycją wychodzi polski, ceniony producent wielofunkcyjnych drabinek gimnastycznych - firma BenchK. Tworzy wyjątkowe produkty, będące połączeniem tego, co najlepsze w branży sportowej i meblowej, efektem czego są niezwykle funkcjonalne meble sportowe. To drabinki gimnastyczne doskonałej jakości, przy czym ich design sprawia, że mogą trafić do każdego, nawet najbardziej cenionego biura czy domu, przynosząc wiele korzyści zarówno pracownikom, jak i szefostwu, jednocześnie wpływając na renomę firmy.

bESnzTCl

Certyfikowane drabinki gimnastyczne znajdziesz na - https://benchk.com/

Drabinka gimnastyczna BenchK została zaprojektowana zgodnie z ogólnoeuropejskimi normami bezpieczeństwa PN-EN 12346:2001 oraz PN-EN 913:2019-03 dla sprzętu gimnastycznego w taki sposób, by pełnić rolę zarówno profesjonalnego sprzętu sportowego, jak i rolę mebla, który może stać się wyposażeniem każdego pomieszczenia, w tym także firmowego czy domowego biura. Wielofunkcyjność, trwałość, bezpieczeństwo, jakość- to główne przymioty, którymi charakteryzują się produkty firmy BenchK.

Przykładowe ćwiczenia na drabince gimnastycznej w biurze

Z wiadomych przyczyn nie będą to ćwiczenia, które wycisną z nas przysłowiowe „siódme poty”- zresztą nie o to chodzi. Będą to przede wszystkim ćwiczenia, które pozwolą się zrelaksować, wpłyną korzystnie na kręgosłup, kończyny i wszystkie mięśnie.

Jednym z takich ćwiczeń jest swobodny zwis na drabince gimnastycznej. W celu wykonania ćwiczenia należy stanąć tyłem do drabinki, wspiąć się na pierwszy bądź drugi jej szczebel, wyprostowanymi w łokciach rękami uchwycić się szczebla wysoko nad głową, po czym opuścić nogi pozostając przez jakiś czas w zwisie. Będzie to doskonałe ćwiczenie wzmacniające i rozluźniające kręgosłup oraz mięśnie pleców.

bESnzTCm

Drabinki gimnastyczne BenchK – wysoka jakość

W celu wykonania kolejnego ćwiczenia należy stanąć plecami do drabinki, przedramiona oprzeć na podłokietnikach a dłońmi złapać za uchwyty poręczy. Nogi powinny dotykać podłoża. Ćwiczeniem tym jest unoszenie nóg w podporze, a więc unosimy nogi jak najbliżej klatki piersiowej, jednocześnie uginając je w kolanach. Chwilę utrzymujemy ciało w takiej pozycji, po czym wracamy do pozycji wyjściowej.

Innym ćwiczeniem będzie unoszenie nóg ze skrętem w zwisie. Aby je wykonać należy uchwycić górny drążek na szerokość barków i wyprostować ramiona, przy czym nogi powinny swobodnie zwisać w dół. To nasza pozycja wyjściowa, z której unosimy nogi w górę jak najbliżej klatki piersiowej, jednocześnie uginając je w kolanach i wykonując skręty dolnej partii ciała- kierując kolana najpierw w lewą, a następnie w prawą stronę tak, by móc dotknąć kolanami szczebli a jednocześnie nie odrywać kręgosłupa od drabinki.

bESnzTCn

Do ćwiczeń możemy wykorzystać także ławkę- oczywiście nie do ćwiczeń siłowych, ale chociażby po to, by odpoczęły nasze ręce od ciągłej pracy przy komputerze. W tym celu kładziemy się wygodnie na ławeczce do ćwiczeń, na plecach tak, by móc zaprzeć się stopami o szczebel drabinki, mając jednocześnie ugięte w kolanach nogi. Następnie ręce opuszczamy tak, by zwisały tuż nad podłogą i wykonujemy swobodne wymachy rąk, delikatnie ćwicząc także nadgarstki.

Taka forma aktywności w biurze nie tylko wpłynie na nasze zdrowie i samopoczucie, ale także na pracę umysłu, co pozwoli na znaczne zwiększenie wydajności pracy. Warto więc już dziś pomyśleć o takim skutecznym rozwiązaniu do swojego biura.

bESnzTCG
Artykuł sponsorowany
Źródło:
money.pl