Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|

Czy blokada 3rd party cookies to koniec efektywnego zakupu w programmatic?

0
Podziel się:

Zmiany w technologii wykorzystywanej do precyzyjnego targetowania reklam są niezbędne, w celu dostosowania się do stałych zmian regulacyjnych dotyczących prywatności użytkowników. Kiedy w 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), branża wspólnie przygotowała rozwiązanie Transparency & Consent Framework (TCF, czyli Ramy Przejrzystości i Zgody), dzięki któremu możliwe było dalsze przetwarzanie informacji o użytkownikach, wykorzystywane do personalizowanego targetowania reklam, jednocześnie dostosowane do zmian prawnych.

Czy blokada 3rd party cookies to koniec efektywnego zakupu w programmatic?
Elżbieta Kondzioła, online sales director, LOVEMEDIA, szefowa Grupy Programmatic przy IAB Polska (materiały partnera)
bEJaJRGt

Autorka: Elżbieta Kondzioła, online sales director, LOVEMEDIA szefowa Grupy Programmatic przy IAB Polska

Blokada 3rd party cookies.

Wątpliwości jakie budzi wykorzystanie 3rd party ciastek w działaniach marketingowych w kwestii zachowania prywatności użytkowników nie są niczym nowym. Już od 2019 roku przeglądarka Safari, a od 2020 roku Firefox, rozpoczęły blokowanie plików 3rd party w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu prywatności. Co więcej, przeglądarka Opera w swoich ustawieniach zachęca użytkowników do blokowania reklam i skryptów third party w całości, co ma zapewnić im szybsze działanie stron www, które przeglądają.

Udział w rynku przeglądarek.

O ile powyższe przeglądarki według danych z platformy DSP Display&Video 360 za okres 23.01.2021- 21.02.2021 miały 13% łączny udział w odsłonach reklamowych dostępnych do zakupu programatycznego, to przeglądarka Chrome stanowiła już 83%. Nie jest więc zaskakujące, iż decyzja Chrome o wygaszeniu 3rd party ciastek wywołała poruszenie wśród wszystkich uczestników ekosystemu.

bEJaJRGv

Probabilistyka.

Kampanie programatyczne są skuteczne, ponieważ bazują na szerokim dostępie do danych o użytkownikach, co pozwala na przewidywanie, jaka reklama im zaserwowana, będzie najbardziej trafna i przełoży się finalnie na realizacje celu kampanii. Niektóre firmy technologiczne poszły dalej w rozwoju technologii i zaproponowały już wcześniej targetowanie z wykorzystaniem probabilistyki (fingerprinting) w celu śledzenia poszczególnych użytkowników, na podstawie danych urządzenia, z którego korzystają do przeglądania sieci. Jednak fingerprinting w reklamie to technika, która uważana jest za mogącą naruszać prywatność użytkownika i uniemożliwiać mu „wypisanie się” z danego zbioru. Nie dziwią więc informacje od przeglądarek takich jak Safari, Firefox czy Chrome, pojawiające się już od 2019 roku, o wprowadzaniu blokad możliwości użycia fingerprintingu w targetowaniu reklam.

Nowe możliwości targetowania.

Aby zapewnić stabilny rozwój precyzyjnego targetowania w Programmatic niezbędne jest wypracowanie ogólnobranżowych globalnych standardów określających zarówno sposoby zbierania i wykorzystywania danych o użytkownikach, jak i dzielenie się nimi między poszczególnymi uczestnikami ekosystemu, z zachowaniem bezpieczeństwa i poszanowaniem prywatności. Jednym, ale nie jedynym, z takich rozwiązań, jest Privacy Sandbox firmy Google, które ma szansę stać się uniwersalnym narzędziem nie tylko dla przeglądarki Chrome.

bEJaJRGB

Więcej o działaniach reklamowych bez plików cookies 3rd party będzie można dowiedzieć się podczas czwartej edycji konferencji Grupy Roboczej Programmatic przy IAB Polska, gdzie aż 7 prelekcji będzie poświęconych temu tematowi. „IAB HowTo: switch Programmatic to first” odbędzie się 16-17 marca 2021 r. w formie online.

Podczas wydarzenia:

Dowiesz się jak wykorzystać programmatic w rozwoju Twojej firmy

Zobaczysz najciekawsze przykłady zrealizowanych kampanii

bEJaJRGC

Poznasz najnowsze rozwiązania pozwalające na przygotowanie się do zmian dotyczących 3rd party cookies

Nauczysz się jak bezpiecznie i efektywnie realizować automatyczny zakup reklamy

Konferencja przeznaczona jest dla wszystkich osób zaangażowanych w projekty z obszaru marketingu online, w tym e-commerce, zarówno początkujących jak i średnio-zaawansowanych w temacie reklamy programatycznej.

Gwarancją wysokiego poziomu merytorycznego wydarzenia jest starannie dobrane grono prelegentów. Wśród występujących podczas konferencji ekspertów znajdują się: Małgorzata Kmieciak, Smart Adserver; Agata Gaździak, XANDR; Artur Zawadzki, Spicy Mobile; Maciej Sawa, OnAudience.com; Łukasz Bańkowski i Jacek Wąs, Adform; Beata Tłuczkiewicz, WP.PL; Radosław Gołąb, AMS S.A; Adam Pachla i Marcin Pyra, Grupa RMF; Grzegorz Marczak i Przemysław Symonides, VOX/part of Hybrid.ai; Justyna Niedziałek, Krzysztof Lis i Szymon Pruszyński, Yieldbird; Hanna Zadrożna i Jacek Jóźwiak, Salestube; Krzysztof Czok, Społeczności; Krzysztof Kwiatkowski, Mindshare; Katarzyna Jasińska i Wioleta Łata, Infor Biznes; Adam Iwiński, Hybrid.ai; Vladimir Khudyakov, hybe.io; Nikodem Sarna, YOC Poland; Jarosław Sokołowski, Grupa Adnext; Elżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA.

bEJaJRGD

Konferencja organizowana jest w ramach cyklu IAB HowTo – wydarzeń inicjowanych przez członków Grup Roboczych działających przy IAB Polska. Ich celem jest chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu reklamy internetowej.

Cennik:

- dla firm niezrzeszonych w IAB Polska: 490 zł netto

- dla firm członkowskich IAB Polska: 390 zł netto

bEJaJRGE

Konferencja jest objęta akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w IAB HowTo, posiadacze certyfikatu otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych.

Sponsor: RMF Digital, Google, AdTonos

Patroni medialni: Gazeta.pl, Marketer+, Marketing przy kawie, My Company, naTemat, Magazyn Online Marketing, Nowy Marketing, Wirtualna Polska

Współpraca: Havas Media Group, Newspoint

Więcej informacji: https://howto.iab.org.pl/programmatic-2021/

bEJaJRGW
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)