Notowania

marketing
18.07.2011 10:02

Czy masz osobistą strategię obecności w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe zmieniają mechanizmy prowadzenia działalności biznesowej, a także sposób postrzegania liderów na wszystkich szczeblach. Ale choć najskuteczniejsze przedsiębiorstwa tworzą...

Podziel się
Dodaj komentarz

Media społecznościowe zmieniają mechanizmy prowadzenia działalności biznesowej, a także sposób postrzegania liderów na wszystkich szczeblach. Ale choć najskuteczniejsze przedsiębiorstwa tworzą kompleksowe strategie w tym obszarze, z badań wynika, że rzadko który lider dba o osobistą obecność w tych mediach, na przykład na Facebooku czy w serwisie LinkedIn. A ci, którzy przejawiają tę aktywność, nie dostrzegają jej strategicznego waloru.

Dziś liderzy powinni sformułować strategię obecności w mediach społecznościowych z trzech powodów. Po pierwsze, generują one niskokosztowe, łatwo dostępne platformy, umożliwiające budowę marki osobistej, za pomocą których można kontaktować się z ludźmi zarówno z firmy, jak i spoza niej. Po drugie, umożliwiają równoczesne nawiązywanie relacji ze współpracownikami, z kolegami, klientami i szeroko rozumianą opinią publiczną po to, by czerpać z nich korzyści,
okazywać zaangażowanie na rzecz jakiejś sprawy, a także dzielić się refleksjami. Po trzecie, stwarzają okazje do nauki poprzez generowane w trybie ciągłym informacje i nieprzetworzone komunikaty zwrotne.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz