Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto mieć własną stronę www?

Podziel się:

W epoce mediów społecznościowych własna strona www wydaje się niepotrzebna. W końcu dzięki różnym kanałom social media możesz prowadzić sklep internetowy i łatwo dotrzeć z treścią do użytkowników. To jednak mit, o czym dotkliwie przekonali się nawet wielcy tego świata.

Dlaczego warto mieć własną stronę www?
(materiały partnera)
bESHMyxx

Twoje miejsce w sieci

Na przestrzeni ostatnich 10 lat internet mocno ewoluował. Media społecznościowe skupiają miliony użytkowników na całym świecie – to łatwa droga, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Jest zdecydowanie łatwiejsza niż generowanie ruchu organicznego na własnej domenie. Dlatego większość biznesów, nie tylko tych wirtualnych, istnieje głównie na Facebooku, Instagramie czy Tik Toku.

Strona internetowa, której jesteś właścicielem, oznacza niezależność. Sam produkujesz treści, które na niej się znajdują i za nie odpowiadasz. Nie wpływają na to decyzje innych osób i zmiany regulaminów. Media społecznościowe zapewniają dostęp do dużej liczby użytkowników (twoich potencjalnych klientów), ale nie powinny być jedynym miejscem, w którym można cię znaleźć.

bESHMyxz

Treści, które umieszczasz na swojej stronie, zależą wyłącznie od ciebie, podczas gdy w social mediach ktoś inny ustala zasady publikacji. Choć są one zgodne z ogólnie przyjętymi normami społecznymi, to nie zawsze ich pojmowanie jest takie samo. Dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą za ich pośrednictwem czasowa blokada konta oznacza straty i sporo pracy, by odbudować swoją pozycję.

Strona www to jeden z filarów budowania wizerunku

W prowadzeniu biznesu chodzi o to, by przekonać do siebie klientów. Chcesz być postrzegany jako profesjonalista i marka godna zaufania? Nie zrobisz tego jedynie za pośrednictwem konta na Facebooku lub Instagramie. Posiadanie własnej strony internetowej można porównać do adresu fizycznego. Jeśli firma ma własną siedzibę, to klient ma do niej większe zaufanie już na starcie. Biznes oparty wyłącznie na mediach społecznościowych nie jest wiarygodny.

Ponadto na stronie internetowej możesz umieścić znacznie więcej informacji niż na facebookowych czy instagramowych wizytówkach, a to również jest ważne. Klient szukający usług, które świadczysz, może uzyskać wyczerpujące informacje o tym, co oferujesz i na jakich warunkach. To bardzo ważne, szczególnie w sektorze usług.

bESHMyxF

Sklep internetowy tak duży, jak chcesz

Sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych jest dość ograniczona. Jeśli twoja oferta jest szeroka, lepiej skorzystać z możliwości sprzedaży z własnej strony. Sklep internetowy to nie tylko miejsce, w którym potencjalni klienci oglądają towary. To również całe zaplecze — od księgowości po logistykę. Dzięki tym mechanizmom prowadzenie działalności handlowej jest zdecydowanie wygodniejsze. Co więcej, sposób prezentacji produktów zależy tylko od ciebie — możesz dostosować estetykę sklepu do gustów twojej grupy docelowej.

Jak mądrze korzystać z mediów społecznościowych w biznesie?

Social media są obecnie najlepszym sposobem na promocję w sieci. Nie powinny być jednak jedyną drogą, za której pośrednictwem docierasz do swoich klientów. Możesz natomiast skorzystać z nich, by przekierować ruch na swoją stronę internetową. Treści zamieszczane w mediach społecznościowych powinny być zbudowane w taki sposób, aby skłonić odbiorcę do przejścia na twoją witrynę.

Kolejnym krokiem jest zbudowanie rozpoznawalności marki. Zapadający w pamięć adres i niebanalny wygląd strony będą tu kluczowe. Dlaczego? Chodzi o to, aby klient następnym razem, zamiast za pośrednictwem Facebooka, wszedł bezpośrednio na twoją witrynę, nawet jeśli na początku trafił na nią przez przypadek. Ruch organiczny jest cenny, ponieważ niesie ze sobą dużą szansę na dokonanie transakcji zakupowej. Klient wpisujący Twój adres w przeglądarce prawdopodobnie już wie, czego szuka. Taki schemat eliminuje ryzyko przestoju w biznesie z powodu "obcięcia zasięgów" lub blokady konta.

bESHMyxG

Własna strona www — ile to kosztuje?

Potrzebujesz domeny i hostingu, czyli adresu i miejsca do postawienia witryny. To nie tak kosztowne rozwiązanie, jak mogłoby się wydawać. Obecnie jest nawet tańsze niż reklamy na Facebooku. Jeśli skorzystasz z promocji home.pl, za te usługi zapłacisz niewiele ponad 50 zł. Oferta skierowana jest do nowych klientów, więc jeśli jeszcze nie korzystałeś z usług home.pl, warto sprawdzić, co mają do zaoferowania.

Promocja obejmuje domeny i hosting oraz założenie własnego sklepu internetowego i poczty firmowej. Poza własną przestrzenią otrzymujesz również specjalistyczne wsparcie obsługi twojej witryny i poczty firmowej. Dzięki tym narzędziom możesz zbudować biznes w internecie na solidnych podstawach. Zapewni ci to niezależność i możliwość budowania wizerunku firmy godnej zaufania, bez ryzyka, że ktoś uniemożliwi potencjalnym klientom odnalezienie twojej firmy w internecie.

bESHMyya
Artykuł sponsorowany
Źródło:
money.pl