Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|
aktualizacja

Dobre wiadomości dla kierowców. Bezterminowy brak opłat na A2

320
Podziel się:

139 km autostrady A2 między Warszawą a Łodzią pozostanie drogą bezpłatną – poinformował wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild. Zapewnił także, że pozostały do zbudowania odcinek A2 od Mińska Mazowieckiego do Terespola będzie realizowany jako dwujezdniowa autostrada.

Autostradą A2 od Warszawy w kierunku Białorusi może podróżować do 10 tys. aut dziennie.
Autostradą A2 od Warszawy w kierunku Białorusi może podróżować do 10 tys. aut dziennie. (East News, Piotr Kamionka/REPORTER)

- Mam do przedstawienia dobrą wiadomość dla mieszkańców Warszawy, Łodzi i osób, które w przyszłości będą podróżować do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nie zamierzamy pobierać opłat za odcinek autostrady między Warszawą a Łodzią – poinformował w Sejmie wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild. Dodał, że opłaty za pozostałą część A2 nie przekroczą kwoty, która mogłaby "ograniczyć mobilności Polaków". Polityk odpowiedział w ten sposób na pytanie byłego ministra infrastruktury w rządzie Donalda Tuska Cezarego Grabarczyka o to "ile pieniędzy ucieka z Krajowego Funduszu Drogowego" ze względu na brak opłat.

- Uważamy, że transport opłaca się polskiej gospodarce. To, że między Warszawą a Łodzią utrzymuje się na tak wysokim poziomie (do 84 tys. pojazdów dziennie – red.) jest dobre z punktu widzenia gospodarki i środki, które, jak to określił minister, "uciekają", traktujemy jako inwestycję. Odbieramy je w podatkach i rozwoju naszej gospodarki - dodał Wild.

Odpowiedzialny za projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild zdementował także informacje pochodzące z okolic resortu infrastruktury jakoby brakujący odcinek A2 od obwodnicy Mińska Mazowieckiego do Terespola miał odbiegać od parametrów autostrady.

Jak mówił, choć dzisiejsze prognozy wskazują na maksymalnie 5-10 tys. pojazdów dziennie, to "A2 w całym ciągu od zachodniej do wschodniej granicy jest przewidziana jako ciąg autostradowy, co oznacza określone parametry techniczne". Z punktu widzenia kierowców najważniejszą informacją są dwie jezdnie.

Zobacz także: Zobacz też: A2 do Siedlec w 2023 r.

Pierwszy odcinek drogi od warszawskiego węzła Lubelska do obwodnicy Mińska Mazowieckiego ma zostać oddany już w 2020 r. Trzy lata później A2 powinna sięgnąć Siedlec, a w 2024-2025 r. Białej Podlaskiej i dalej Terespola.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(320)
michał
5 lata temu
Nic nie ma za darmo. Taka gierka pod publikę. Odbiją z nawiązką. Grunt to przejrzysty biznes, Kulczykówka płatna i jakoś ludziska jeżdżą.
eryk
5 lata temu
Kulczykowie jako właściciele kawałka drogi biorą swoje. Tylko.
beta
5 lata temu
Liderem konsorcjum zarządzającego Autostradą Wielkopolską (AWSA) jest Kulczyk Investments, wehikuł inwestycyjny należący do spadkobierców najbogatszego Polaka.
bartosz
5 lata temu
Prawo właściciela do ustalania płatności. W wypadku Kulczyków nie muszą konfrontować się z polityką. Fakt.
oktawia
5 lata temu
Kiepski pomysł na mieszanie części A2 należącej do Kulczyków z koniunkturą polityczną. Biznes to biznes.
...
Następna strona