Notowania

zarządzanie
18.07.2011 10:02

Dostosuj organizację do procesów decyzyjnych

Przeprowadzona przez firmę Bain & Company analiza 57 reorganizacji dowiodła, że większość z nich nie odniosła efektu - a niektóre wręcz zniszczyły wartość firmy. Prawda jest taka, że zmiana...

Podziel się
Dodaj komentarz

Przeprowadzona przez firmę Bain & Company analiza 57 reorganizacji dowiodła, że większość z nich nie odniosła efektu - a niektóre wręcz zniszczyły wartość firmy. Prawda jest taka, że zmiana struktury firmy skutkuje poprawą wyników tylko wtedy, gdy podnosi organizacyjne zdolności dotyczące podejmowania kluczowych decyzji i wprowadzania ich w życie lepiej i szybciej od konkurencji.

Jeśli potrafisz zsynchronizować strukturę przedsiębiorstwa z jego potrzebami decyzyjnymi, to struktura będzie działać lepiej, a wyniki się poprawią. Aby przeprowadzić reorganizację pod kątem poprawy procesu decyzyjnego, należy wykonać sześć kroków. Po pierwsze, trzeba jasno ustalić, które decyzje są najważniejsze.

Po drugie, określić, na którym szczeblu firmowej struktury powinny zapadać. Po trzecie, zaprojektować strukturę firmy pod kątem jej źródeł wartości. Po czwarte, rozstrzygnąć, jaki poziom uprawnień potrzebny jest decydentom i przyznać im go. Po piąte, dostosować inne części systemu organizacyjnego, aby wspierały podejmowanie i wykonywanie decyzji. I po szóste, nauczyć menedżerów podejmowania decyzji szybko i trafnie.

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz