Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Informacja prasowa

EFNI 2021 / Dla e-commerce banki stają się głównym partnerem biznesowym

Podziel się:

Pandemia spowodowała dynamiczne wzrosty na globalnym rynku usług e-commerce. Spośród klientów nawet ci, którzy unikali do tej pory zakupów w sieci, docenili ich wygodę i bezpieczeństwo. Szturm konsumentów na sklepy internetowe oznacza dla ich właścicieli wzrost obrotów, ale i niespotykane dotąd wyzwania. O tym, co to oznacza dla klientów, a co dla przedsiębiorców, rozmawiamy podczas trwającego właśnie dziesiątego Europejskiego Forum Forum Nowych Idei w Sopocie.

EFNI 2021 / Dla e-commerce banki stają się głównym partnerem biznesowym
Elżbieta Czetwertyńska, prezes zarządu banku Citi Handlowy (Materiały prasowe)
bETwOeet

Przełomowym dla e-commerce 2020 roku wielu właścicieli sklepów w przyspieszonym tempie weryfikowało swoją politykę dotyczącą asortymentu, gromadzenia zapasów, a nawet zatrudnienia, co było reakcją na zwiększony ruch w sieci. Teraz, dla wielu z nich otwierają się nowe możliwości związane z wkraczaniem na zagraniczne rynki. Perspektywy są kuszące, ale wyzwania, które się z tym wiążą okazują się złożone. Niejednokrotnie oznaczają konieczność ulepszeń, które są niemożliwe bez wsparcia partnera finansowego, jakim jest bank. Z kolei dla banków, przyśpieszony rozwój branży rodzi konieczność stworzenia nowej oferty. Rozwiązania finansowe dla branży e-commerce mają pomagać właścicielom sklepów w bieżącej działalności i w dalszym rozwoju, włączając w to podbój rynków zagranicznych.

Wielkie zakupy w sieci

Z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową PwC wynika, że w 2020 roku kanał online miał 14 proc. udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Niemal 74 proc. Polaków deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów, a 10 proc. zamierza je nawet zwiększyć. W 2026 roku wartość brutto polskiego rynku e-commerce osiągnie poziom 162 mld złotych. Tworzy go dzisiaj 150 tys. polskich przedsiębiorstw, które sprzedając swoje produkty przez Internet, korzystają zarówno z własnych sklepów, jak i z platform typu marketplace. Tendencje na polskim rynku mają odzwierciedlenie w ogólnoeuropejskim trendzie. Z Europejskiego Raportu E-commerce 2021 wynika, że w 2020 roku europejski handel elektroniczny wzrósł do 757 mld euro, czyli o 10 proc. więcej w stosunku do 2019 roku. Rok 2020 był więc wyjątkowy, a przytoczone dane byłyby jeszcze bardziej korzystne, gdyby nie spadki sprzedaży online w sektorze turystyki i usług.

E-commerce wchodzi na inny poziom

Dobrym nastrojom w branży e-commerce towarzyszą dzisiaj szybko zmieniające się oczekiwania klientów, a także nowe uwarunkowania, które wpływają na skalowalność biznesu. Właściciele sklepów, którzy poważnie myślą o rozwijaniu asortymentu, zwiększeniu obrotów i przyciągnięciu klientów zagranicznych, muszą skoncentrować swoją uwagę na kliku obszarach.

bETwOeev

Zarządzanie zapasami

Podmioty e‑commerce – w tym centra dystrybucyjne, które doświadczają aktualnie bardzo dużych wzrostów sprzedaży – muszą na bieżąco aktualizować politykę dotyczącą zapasów. Bez pełnej kontroli nad ich stanem, prowadzenie dynamicznie rozwijającego się sklepu online jest trudne. Elastyczność na tym obszarze i komfort przedsiębiorcy w finansowaniu nadprogramowych wydatków związanych z finansowaniem zapasów są uwarunkowane łatwym dostępem do kredytu obrotowego. Citi Handlowy proponuje przedsiębiorcom kredyty obrotowe spłacane w ratach, o niskich kosztach ich pozyskania. Pozwalają one finansować bieżącą działalności przedsiębiorstwa i pokrywać nawet duże koszty zapasów.

Bezpieczeństwo walutowe

Po drugie – dotyczy to szczególnie sklepów, które planują ekspansję zagraniczną – istotną kwestią jest zabezpieczenie się na wypadek wahań kursów walut. Ma to zasadniczy wpływ na planowanie, prognozowanie przepływów oraz bezpieczeństwo biznesu. Korzystając ze współpracy z zespołem ekspertów Citi Handlowy, można uniknąć konieczności ciągłego obserwowania rynku walutowego. Dzięki doświadczeniom na wielu rynkach oraz wieloletniej praktyce Citi Handlowy oferuje swoim klientom narzędzia, dzięki którym proces zarządzania ryzykiem walutowych jest zautomatyzowany. Pozostając przy kwestiach walutowych – z punktu widzenia klienta zagranicznego – najistotniejsze jest oczywiście podawanie cen wszystkich produktów w lokalnej walucie. W tym przypadku bank Citi Handlowy również oferuje przedsiębiorcy gotowe rozwiązania.

bETwOeeB

Systemy płatności

Zagwarantowanie klientom bezpiecznej i szybkiej metody płatności jest równie ważne, jak stworzenie bogatej oferty produktów. W Europie są kraje, w których wciąż dominuje płatność gotówką przy odbiorze przesyłki, ale są też takie, w których klienci płaca przede wszystkim przelewem lub kartą. Bezproblemowe rozliczanie różnych form i metod płatności staje się więc dzisiaj priorytetem operacyjnym dla tych, dla których zarówno odbiorca lokalny, jak i stają się równie istotni. Dobry partner bankowy i tu służy pomocą. Odpowiadając na cyfrowe potrzeby klientów, Citi Handlowy nawiązał współpracę ze spółką PayU, która umożliwia firmom zaimplementowanie szybkich i wygodnych płatności online ze wsparciem ekspertów obu instytucji i z możliwością skorzystania z rozwiązań finansowych dla e-commerce także poza Polską – automatyzacji związanej z obsługą należności, ułatwieniem kontroli kosztów i wsparciem w rozwoju biznesu za granicą.

Inne rozwiązanie, które proponuje ten bank dynamicznie rozwijającym się firmom, to Citi Payment Insights, nowoczesne narzędzie, które umożliwia dostęp do wszystkich informacji transakcyjnych oraz daje kontrolę nad płatnościami wychodzącymi i przychodzącymi na każdym etapie, za pomocą przyjaznego panelu wbudowanego w bankowość elektroniczną. Citi Payment Insights daje wgląd w to, na jakim etapie jest dana płatność (np. czy środki pieniężne opuściły już rachunek zlecającego, czy opuściły bank zlecającego, czy są przetwarzane przez któryś z banków pośredniczących, czy dotarły do banku lub na rachunek odbiorcy), ale udostępnia też szczegółowe informacje o wszelkich opłatach naliczonych "po drodze".

bETwOeeC

"W banku Citi Handlowy koncentrujemy się na oferowaniu klientom nowoczesnych usług, które precyzyjnie odpowiadają na ich potrzeby. Doświadczenia zdobyte we współpracy z globalnymi firmami z rynku tzw. nowej ekonomii wykorzystujemy do stworzenia unikatowej oferty dla krajowych firm e-commerce. Chcemy przyczyniać się do ich dynamicznego rozwoju w Polsce i na rynkach międzynarodowych i być dla nich partnerem. Mamy dla nich doskonałe narzędzia i rozwiązania, które nie tylko ułatwią im codzienne zarządzanie finansami, ale przede wszystkim pomogą im rozwijać się na całym świecie" – powiedziała Elżbieta Czetwertyńska, prezes zarządu banku Citi Handlowy. Będzie ona prelegentką sesji zamykającej tegoroczne EFNI zatytułowanej: "Przyszłość świata według kobiet". Udział wezmą w niej również: Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan, Natalia Hatalska, CEO i założycielka infuture.institute – instytutu badań nad przyszłością, Katarzyna Kasia, filozofka i publicystka oraz Anda Rottenberg, historyczka sztuki, krytyczka, kuratorka i publicystka.

Pandemia przyspieszyła rozwój branży e-commerce o wiele lat. Sklepy internetowe przeżywały w ostatnich dwóch latach oblężenie, które wielokrotnie doprowadzało do sytuacji krytycznych dla przedsiębiorcy – zarówno w sensie logistycznym, operacyjnym jak i finansowym. To właśnie doświadczenie pokazało, że dla branży e-commerce priorytetem jest odpowiednio wcześnie wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych (np. chmura), jak i zabezpieczenia finansowe. Obie te rzeczy są szybciej osiągalne wówczas, gdy właściciel biznesu spod znaku e-commerce decyduje się na jego rozwijanie we współpracy z dużym podmiotem finansowym.

bETwOeeW
Informacja prasowa
Źródło:
money.pl