Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja
Materiał partnera: KLIMATYCZNY 2022

Ekoprojektowanie - redukcja i recykling w Lidl Polska

Podziel się:

Nadmiar opakowań z tworzyw sztucznych oraz problemy z wydajnością recyklingu, wpływają niekorzystnie na nasze środowisko. Przy obecnym tempie wzrostu liczby tych odpadów, za kilka lat w morzach i oceanach skupiska śmieci będą jeszcze większe .

Ekoprojektowanie - redukcja i recykling w Lidl Polska
(materiały partnera)

Tworzywo sztuczne pełni ważną funkcję w handlu detalicznym artykułami spożywczymi. Jest wytrzymałe, lekkie i może być używane na wiele sposobów, w szczególności chroni żywność podczas transportu i pozwala zagwarantować klientom jakość, trwałość i świeżość. Ponieważ jednak coraz więcej tworzyw sztucznych jest produkowanych, a zbyt mało przetwarzanych, plastikowe zanieczyszczenia stanowią coraz większy problem dla ludzi, zwierząt i reszty środowiska.

Redukcja plastiku w Lidl Polska

W ramach strategii REset Plastic sieć Lidl Polska zobowiązała się, że będzie dążyć do zmniejszenia zużycia plastiku do 20% w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla oraz 100% opakowań marek własnych Lidla będzie maksymalnie nadawało się do recyklingu do 2025 roku. Do tego czasu wykorzystanie recyklatu w plastikowych opakowaniach produktów marek własnych wyniesie średnio 25%.

"Jako sprzedawca detaliczny żywności, jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności za środowisko naturalne. Ekoprojektowanie już dziś jest wdrażane w wielu przedsiębiorstwach" - mówi Jan Słowik, Dyrektor ds. Logistyki, Lidl Polska - "Trudno mi sobie wyobrazić firmę tej skali co nasza, która przechodzi obojętnie wobec problemu odpadów. To jest nasze zobowiązanie wobec środowiska, które od wielu lat realizujemy. W 2018 roku wdrożyliśmy strategię REset Plastic, która ma na celu dążenie do obiegu zamkniętego. W ramach strategii koncentrujemy się na rezygnacji z plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, kierujemy do recyklingu opakowania produktów oraz sami projektujemy opakowania, które nadają się do recyklingu, a także inwestujemy w działania edukacyjne i badania oraz rozwój w zakresie rozwiązań sprzyjających redukcji plastiku" - wyjaśnia dalej.

Coraz mniej plastiku w sklepach Lidl Polska

W świadomym podejściu do projektowania opakowań istotna jest także rezygnacja z czarnego plastiku (barwionego z użyciem węgla), który zanieczyszcza strumień tworzyw sztucznych nadających się do recyklingu. Takie zobowiązanie przyjęła także sieć Lidl Polska.

"Klienci coraz częściej podejmują świadome decyzje zakupowe, a także wymagają odpowiedzialnego podejścia od producentów i sieci handlowych. Wprowadzając produkt na rynek każdorazowo analizujemy cały łańcuch dostaw. Zależy nam na długofalowym podejściu" - podkreśla Słowik.

Powszechna świadomość ekologiczna klientów rośnie. Dzieje się tak m.in. dzięki szerokiemu dostępowi do informacji oraz prowadzonym kampaniom edukacyjnym. Widać to dobrze na przykładzie sklepów spożywczych, gdzie klienci chętniej wybierają produkty ekologiczne oraz rozwiązania lepsze dla środowiska, rezygnując np. z plastikowych torebek.

Materiał partnera: KLIMATYCZNY 2022
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl