Już w 2030 roku w Polsce, liczba osób 65+ wzrośnie z 16 do 23 proc.
- To sprawi, że czas jaki lekarze mogą poświęcić pacjentom, będzie coraz krótszy. Możemy jednak uwalniać ten czas. Technologie mogą automatyzować schematyczne czynności – mówi Patryk Dolewa, dyrektor IT, Gemini Polska Sp. z o.o, firmie, która tworzy nowe rozwiązania cyfrowe wspierające pacjentów w systemie ochrony zdrowia.
Druga kwestia to integracja danych o pacjentach, które są dostępne w różnych jednostkach medycznych i są ze sobą niepołączone. Przez to zintegrowane leczenie pacjentów jest niemożliwe.
Paweł Jakubik, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w chmurze w polskim oddziale Microsoft przyznaje, że Państwo samo nie zbuduje kompletnego, cyfrowego systemu ochrony zdrowia, ale jak pokazała pandemia, jesteśmy gotowi na szybkie zmiany.
- Na początku epidemii wykonaliśmy transformację cyfrową, która normalnie zajęłaby nam dwa lata – dodaje Paweł Jakubik.
Dzięki tym zmianom dziś e-recepta, czy e-skierowanie to standard, z którego możemy korzystać na co dzień – podobnie jak z podpisu elektronicznego.
Co dalej? Na jakie inne zmiany powinni być gotowi pacjenci oraz firmy wdrażające zmiany w ochronie zdrowie?
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy, która odbyła się podczas tegorocznej edycji Impact’21.
Artykuł poleca ImpactCEE