Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
pracahandlowiec.pl
14.10.2020 14:32

Jak pracahandlowiec.pl podbija rynek ogłoszeń o pracę w Polsce?

Pracahandlowiec.pl to nowy i rewolucyjny portal ogłoszeń o pracę w Polsce, który oficjalną premierę miał niecałe 3 miesiące temu - 15 lipca 2020 r. Serwis dedykowany jest tylko dla obszaru sprzedaży i ułatwia rekrutacje na całą drabinkę stanowisk sprzedażowych: sprzedawca / kasjer, doradca / obsługa klienta / call center, przedstawiciel handlowy, specjalista ds. sprzedaży, kierownik sprzedaży oraz dyrektor sprzedaży.

Podziel się
(materiały partnera)
pracahandlowiec.pl

Artykuł sponsorowany

W momencie startu portal posiadał opublikowanych ok. 30 ogłoszeń o pracę. W chwili obecnej liczba ogłoszeń wzrosła 5-krotnie i wynosi ok. 150 ogłoszeń miesięcznie.

Dzisiaj rozmawiamy z Marcinem Majchrzakiem założycielem pracahandlowiec.pl o tym, co spowodowało tak szybki wzrost liczby ogłoszeń i jakie działania podjął zespół w tym obszarze.

(materiały partnera)

Zacznijmy od początku, jak udało Wam się pozyskać ogłoszenia na start portalu?

Od momentu, kiedy zaczęliśmy tworzyć nasz serwis ogłoszeń o pracę nasze głowy zaprzątała myśl, w jaki sposób dotrzeć do Pracodawców i pozyskać od nich ogłoszenia o pracę. Postanowiliśmy, że od samego początku będziemy grać w otwarte karty i szczerze oraz precyzyjnie mówić o tym, co robimy i dlaczego to robimy, bo wiedzieliśmy, że nasz pomysł ma duże umocowanie merytoryczne. Stąd jeszcze zanim powstała pierwsza wersja MVP produktu udzielaliśmy się na LinkedIn oraz Facebook i budowaliśmy merytoryczne napięcie, że robimy coś "nowego”, "świeżego” na rynku ogłoszeń o pracę.

Wiele osób było zainteresowanych naszą inicjatywą, stąd ok. 2 miesiące przed oficjalnym startem uruchomiliśmy prosty "landing page”, w którym firmy mogły się zapisywać na powiadomienie o starcie i wystawienie darmowego ogłoszenia. Takich firm do momentu startu zebraliśmy ponad 100. Ok. 30% firm zdecydowało się jeszcze przed momentem startu przesłać do nas swoje ogłoszenia w zwykłym pliku Word, a my ręcznie je wstawiliśmy na portal. Wsparliśmy się jeszcze dedykowanym mailingiem do osób z obszaru HR, jednak przyznam się szczerze, że z powodu okresu wakacyjnego mailing ten nie uzyskał założonych przez nas parametrów otwarć i rejestracji.

Dlaczego tylko 30% firm wystawiło swoje ogłoszenia?

Powód był dość prosty i oczywisty. Byliśmy nowym portalem, nie było do końca wiadomo jak będzie wyglądać nasz produkt, jak będą prezentować się same ogłoszenia, jak będzie ułożona współpraca z obsługą klienta itp. Po kilku tygodniach od momentu startu tego typu wątpliwości zniknęły i już zupełnie się nie pojawiają. A wręcz odwrotnie, otrzymujemy dużo pozytywnych słów od naszych Klientów, że właśnie takiego portalu na rynku brakowało a jego obsługa i projekt jest na wysokim poziomie. Stąd pozostałe 70% zapisanych osób dodało ogłoszenia w kilka dni / tygodni po starcie portalu, upewniwszy się, że jest to wartościowa inicjatywa. Opowiem nawet taką anegdotę – mieliśmy jednego Klienta, który powiedział, że nie wystawi ogłoszenia dopóki nie zobaczy, jakie marki przyciągamy na portal, bo nie chciał, aby jego firma była pozycjonowana wśród „słabych / nieznanych” marek 😉 Obecnie posiadamy na portalu ogłoszenia z tak dużych firm jak PZU, Aviva, Santander, Inea, Tk Maxx, Pyszne.pl, Leroy Merlin, LINK4 i wielu innych.

Jaki czynnik w głównej mierze spowodował 5x wzrost ogłoszeń na portalu?

Z perspektywy tych 3 miesięcy obecności na rynku mogę powiedzieć, że najważniejsze jest „zaufanie”. Zaufanie rozumiane w tym sensie, że Pracodawcy ufają i wierzą w nasz projekt, bo widzą, że to co robimy jest wartościowe. Żeby Pracodawcy zrozumieli, że za portalem stoi zespół fantastycznych i zmotywowanych osób postanowiliśmy wdrożyć model obsługi Klienta, w którym wykorzystujemy zamiennie 2 kanały komunikacji:

  • live chat
  • wsparcie telefoniczne

To dzięki tym 2 kanałom jesteśmy w ciągłym kontakcie z Pracodawcami i możemy odpowiedzieć szybko i precyzyjnie na każde pytanie w momencie, kiedy się ono pojawi w głowie Rekrutera lub Osoby odpowiadającej za rekrutację w danej firmie. Dodatkowo po każdym ogłoszeniu rozmawiamy telefonicznie z Pracodawcą i omawiamy spływ CV, jakość aplikacji oraz potencjalne możliwości usprawnień.

Totalną innowacją jest wdrożenie podejścia konsultingowego, w którym Pracodawcy, którzy zdecydują się na wystawienie ogłoszenia w pakiecie „Biznes” otrzymują po jego zakończeniu „Raport skuteczności ogłoszenia”. Raport ten dostarcza wskazówek, co należy zmienić w procesie rekrutacji, aby pozyskiwać więcej oraz lepszych jakościowo kandydatów do pracy.

W obszarze rekrutacji osób na stanowiska sprzedażowe nie ma aż tak mocnej specjalizacji rekrutacyjnej jak np.: w IT. Oznacza to, że często Rekruterzy, rozmawiając tylko z nami, mogą dowiedzieć się co to jest: lejek sprzedażowy, baza kontaktów, rodzaj klienta, staż produktu na rynku itp. W kolejnych ogłoszeniach ta wiedza jest wykorzystywana do lepszego przygotowania oferty pracy, a w konsekwencji do wzbudzenia zainteresowania „bardziej dopasowanych” kandydatów.

(materiały partnera)

Na co jeszcze przekłada się „Zaufanie”, które budujecie od początku istnienia serwisu?

Zaufanie przekłada się przede wszystkim na dużą liczbą współpracujących z nami firm. Od dnia startu, a są to tylko 3 miesiące, zdobyliśmy zaufanie już ponad 300 firm. Każdego miesiąca pozyskujemy ok. 100 nowych firm, które zachęcone naszą klarowną wizją i kierunkiem rozwoju interesują się wspomnianą inicjatywą oraz zaczynają z nami współpracę.

(materiały partnera)

Jakie inne elementy ułatwiają dodatkowo zdobywanie ogłoszeń o pracę?

Pracahandlowiec.pl to nie tylko „zwykła” tablica ogłoszeń, to cały ekosystem zbudowany wokół sprzedaży, dzięki któremu ludzie pracujący w tym obszarze mogą:

  • szybko wyszukać i przejrzeć interesujące i wysokie jakościowo oferty pracy
  • sprawnie złożyć CV na wybrane oferty pracy
  • zapoznać się z najnowszymi wiadomościami, informacjami sprzedażowymi
  • utworzyć swój profil kandydata i otrzymywać automatycznie dopasowane ogłoszenia (funkcjonalność w przygotowaniu)
  • uzyskać poradę lub pomoc w przygotowaniu / odświeżeniu CV przez naszych ekspertów (wkrótce dostępna)
  • uzyskać pomoc w przygotowaniu do rozmowy rekrutacyjnej (wkrótce dostępna)
  • poczuć, że są we właściwym i przygotowanym tylko dla nich miejscu poszukiwania pracy Powyższe elementy przenikają do firm razem z pracownikami, którzy dzielą się informacjami o naszym portalu, polecają go wewnętrznym działom rekrutacji, budując w ten sposób opisywane w poprzednim punkcie „Zaufanie”.

Jakie macie dalsze plany rozwoju w kontekście pozyskiwania ogłoszeń w serwisie?

Do końca roku chcielibyśmy pozyskać ok. 200-300 płatnych ogłoszeń miesięcznie. A w 2021 r. naszym celem jest liczba ok. 1000 ogłoszeń miesięcznie, co pozwoli nam stać się 3 graczem na rynku ogłoszeń sprzedażowych w Polsce (poza pracuj.pl oraz olx.pl).
Żeby osiągnąć powyższe cele będziemy dalej kontynuować swój rozwój od strony funkcjonalnej portalu, który wsparty innowacjami oraz doradczym podejściem naszego zespołu spowoduje dalszą budowę „Zaufania” Pracodawców do naszego projektu.

A jak to wygląda od drugiej strony? Jesteście już w stanie pochwalić się udanymi procesami rekrutacyjnymi?

Tak. Na pracahandlowiec.pl każdego miesiąca „spływa” kilka tys. CV, które biorąc pod uwagę charakter naszego serwisu są wysoko sprofilowane. Dopasowanie kandydata do ogłoszenia ułatwia też sama forma i treść ogłoszenia, która jest dostosowana „pod sprzedaż”. Dodatkowo nasz zespół obsługi klienta dba o to, żeby każde ogłoszenie było interesujące „sprzedażowo” dla potencjalnych kandydatów do pracy. Opisane powyżej elementy i wiele innych powodują, że dzięki pracahandlowiec.pl firmy mogą pochwalić się udanymi rekrutacjami.

(materiały partnera)

Jak portal odbierany jest wśród osób poszukujących pracy?

Jako osoba będąca twarzą projektu otrzymuję codziennie wiele ciepłych słów dotyczących naszego projektu oraz tego, w jak dynamiczny sposób projekt się rozwija. Nie ukrywam, że jest to dla mnie i dla naszego całego zespołu bardzo motywujące.

(materiały partnera)

Jaki jest rynek ogłoszeń o pracę w Polsce?

Rynek ogłoszeń sprzedażowych o pracę w Polsce jest dość „zamknięty”. Poza obszarem IT, gdzie powstały fajne i specjalistyczne portale, w zasadzie na rynku ogłoszeń 70% udziałów należy do 2 graczy: pracuj.pl oraz olx.pl. W ostatnich kilku latach pojawiło się wiele różnych portali mających zmienić ten porządek, ale do tej pory nikomu się to nie udało. Z naszych obserwacji wynika, że głównie dlatego, iż nowe portale „kopiowały” model jaki już od dawna działa na rynku, jednocześnie nie oferując od siebie żadnych nowych możliwości rekrutacyjnych. Stąd po jakimś czasie Pracodawcy wracali do swoich korzeni rekrutacyjnych czyli portali takich jak pracuj.pl czy olx.pl. Pracahandlowiec.pl to pierwszy dedykowany tylko i wyłącznie stanowiskom sprzedażowym serwis ogłoszeń o pracę. Nasz model biznesowy, poprzez elastyczny cennik, doradcze podejście do Pracodawców, czy totalne nastawienie na aspekty sprzedażowe, powoduje, że stajemy się dużą konkurencją dla głównych graczy rynkowych.

Artykuł sponsorowany

+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące