Notowania

marketing
18.07.2011 10:00

Jak przewidzieć reakcję konkurencji

Analiza reakcji konkurentów powinna być najważniejszym elementem procesu decyzyjnegoprzedsiębiorstw. Niestety, niewiele organizacji uwzględnia ją przy podejmowaniudecyzji strategicznych, przeważnie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Analiza reakcji konkurentów powinna być najważniejszym elementem procesu decyzyjnego
przedsiębiorstw. Niestety, niewiele organizacji uwzględnia ją przy podejmowaniu
decyzji strategicznych, przeważnie dlatego że większość metod prognozowania reakcji jest skomplikowana i zawodna.
Autorzy artykułu, opierając się na swoich badaniach i pracy z wieloma przedsiębiorstwami,
opracowali teorię w zakresie przewidywania zachowań rywali, która jest zarazem dokładna i łatwa w stosowaniu. Metoda ta zasadza się na rozważeniu zaledwie
trzech pytań:
Czy konkurent w ogóle zareaguje?
Jakie opcje rywal będzie rozważać?
Którą opcję przeciwnik najprawdopodobniej wybierze?

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz