Notowania

Jak skutecznie wykorzystać nieformalne sieci pracowników

Nieformalne sieci pracowników, czyli wspólnoty praktyków, są dla specjalistów niedrogim i efektywnym sposobem wymieniania się wiedzą i pomysłami. Wspólnoty działają jednak najlepiej, gdy menedżerowie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Nieformalne sieci pracowników, czyli wspólnoty praktyków, są dla specjalistów niedrogim i efektywnym sposobem wymieniania się wiedzą i pomysłami. Wspólnoty działają jednak najlepiej, gdy menedżerowie jasno określają ich zakres odpowiedzialności i zapewniają im nadzór.

Wydajne wspólnoty rozwiązują prawdziwe problemy menedżerów wyższego szczebla. Na przykład w koncernie Pfizer mają obowiązek pomagać zespołom opracowującym leki w podejmowaniu trudnych decyzji dotyczących bezpieczeństwa. Wspólnoty są podobne do zespołów, z tym że koncentrują się na długiej perspektywie. Wspólnoty ds. bezpieczeństwa firmy Pfizer mają wyznaczone cele ogólnofirmowe - na przykład dbanie o to, by w badaniach dotyczących bezpieczeństwa substancji korzystano z najnowszych osiągnięć naukowych - których nie potrafiłyby realizować skupione na konkretnych zadaniach zespoły.
Technologia umożliwia globalną współpracę, ale aby odnieść sukces, wspólnoty potrzebują również systemów ludzkich - zainteresowania menedżerów, ich uwagi i ukierunkowania - które zapewniają im integrację z przedsiębiorstwami.

Tagi: zachowania w organizacji i przywództwo, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz