Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany HRlink

Jak stworzyć dobre ogłoszenie o pracę?

Podziel się:

Rekruterzy podczas rekrutacji walczą z dziesiątkami CV, które nie spełniają wymagań na dane stanowisko. Jednak problem nie zawsze leży po stronie kandydata. Za niedopasowanymi dokumentami aplikacyjnymi może stać złe lub niedostosowane ogłoszenie o pracę. Jak temu zapobiegać?

Jak stworzyć dobre ogłoszenie o pracę?
(materiały partnera)

Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które może przyciągnąć dopasowanych kandydatów? Co powinna zawierać oferta zatrudnienia? Osoba szukająca pracy powinna poznać nie tylko wymagania organizacji, ale też to, co może otrzymać od pracodawcy.

ABC ogłoszenia o pracę

Na samym początku należy odpowiednio zdefiniować nazwę stanowiska. Jest to nie tylko ważne z perspektywy przedstawienia roli w firmie, ale również ułatwia znalezienie oferty w sieci. Następnymi elementami są opis firmy oraz zakres obowiązków. Opis zadań na stanowisku powinien być precyzyjny i zgodny z rzeczywistością. Kandydat, który usłyszy na następnych etapach rekrutacji sprzeczne informacje w kwestii obowiązków, może zrezygnować z dalszego uczestnictwa w procesie. Lista wymagań na daną posadę powinna odpowiadać zakresowi zadań na stanowisku i być zrozumiała. Wysokość wynagrodzenia jest jednym z najbardziej interesujących elementów ogłoszenia z perspektywy kandydata czy kandydatki i nie można o tym zapomnieć na etapie tworzenia ogłoszenia. Dlaczego tak jest?

- Kandydaci na rynku pracy wiedzą, czego oczekują od swojego przyszłego pracodawcy i mają jasne wymagania odnośnie warunków pracy i płacy. Im wcześniej zakomunikujemy, jakie warunki wynagrodzenia na danym stanowisku oferujemy, tym szybciej trafimy do odpowiedniej osoby, w efekcie czego skrócimy cały proces rekrutacyjny. Podanie widełek wynagrodzenia w ogłoszeniu o pracę sprawia, że potencjalny pracownik już na starcie ma świadomość obowiązującej stawki i może zdecydować, czy podana kwota jest dla niego satysfakcjonująca. – zauważa Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy w HRlink i Goldenline.

Istotnym elementem ogłoszenia są również benefity oferowane przez pracodawcę. Ich zróżnicowanie i atrakcyjność może zachęcić do wysłania CV. Dobre ogłoszenie powinno być zgodne z przepisami prawa pracy oraz zawierać klauzulę o przetwarzaniu danych osobowych.

Oferta pracy to nie poezja

Z pomocą przy tworzeniu ofert pracy przychodzą narzędzia, jak np. system ATS od HRlink czy ogłoszenie na Goldenline. Na etapie dodawania ogłoszenia można określić parametry, po których poszukujący zatrudnienia często filtrują oferty, np. rodzaj branży czy wymagane języki na stanowisku. Goldenline umożliwia dodatkową promocję oferty, która zwiększa jej zasięg i pozwala dotrzeć do większej liczby kandydatów i kandydatek poprzez realizację specjalnych kampanii reklamowych. Dodatkowo, wszystkie aplikacje z serwisu można sprawnie zbierać na skrzynce e-mail, we własnym formularzu lub systemie ATS. Goldenline dostosowuje się do zmian na rynku i dzięki nowej odsłonie ogłoszeń standardowych oferuje m.in. rekrutację bez konieczności załączania CV, z możliwością umieszczenia kontaktu telefonicznego do rekrutera dla zainteresowanych pracą oraz graficzną prezentację benefitów. Ogłoszenie o pracę może zyskać przewagę dzięki swojej objętości. Kandydat lepiej zrozumie krótkie, precyzyjne informacje na temat warunków pracy i zatrudnienia, a konkretny opis firmy tworzy wizerunek profesjonalnego pracodawcy, który nie stara się przyciągnąć potencjalnego pracownika barwną charakterystyką.

Artykuł sponsorowany HRlink
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany