Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
Artykuł sponsorowany HRLink

Jak ustalić wynagrodzenie w ogłoszeniu?

Podziel się:

Dobre ogłoszenie o pracę powinno zawierać informacje o proponowanym wynagrodzeniu. Jednak zamieszczenie widełek płacowych w ofercie nie powinno być traktowane jak tylko kolejny punkt na liście. Informacja o proponowanych zarobkach to istotna kwestia dla kandydatów zapoznających się z potencjalnym pracodawcą

Jak ustalić wynagrodzenie w ogłoszeniu?
(materiały partnera)

Jakie widełki płacowe podać? Czy rodzaj umowy ma znaczenie? Oferowane wynagrodzenie powinno być jasne dla kandydata, gdyż zwiększa to szanse na otrzymanie aplikacji do prowadzonego procesu rekrutacyjnego.

Wynagrodzenie – co wziąć pod uwagę?

Ogłoszenie rekrutacyjne bez określonych widełek płacowych jest dla wielu osób niekompletne. Zamieszczając wynagrodzenie w ofercie pracy warto pamiętać o szczerości wobec potencjalnie zainteresowanych podjęciem zatrudnienia. Kandydat, który pojawi się na rozmowie z rekruterem i usłyszy ofertę finansową na poziomie niższym niż ten zamieszczony w ogłoszeniu, nie będzie zadowolony, a organizacja nie sprawi wrażenia profesjonalnej. Jak ustalić widełki? Pod uwagę należy wziąć kilka czynników. Wynagrodzenie powinno być adekwatne do stanowiska, obowiązków oraz wymaganych umiejętności i obowiązków. Wpływ na proponowane widełki ma forma zatrudnienia – identyczne warunki brutto na umowie o pracę i przy umowie B2B oznaczają inną kwotę netto dla pracownika. Dodatki pozapłacowe również mają znaczenie. Jeżeli organizacja oferuje np. kartę sportową czy bezpłatną opiekę zdrowotną - warto zwrócić na to uwagę podczas tworzenia ogłoszenia o pracę.

Na podstawie doświadczeń wielu organizacji, z którymi od lat współpracuję, wiadomo, że ogłoszenia zawierające widełki płacowe są dużo bardziej efektywne. Obecnie firmy walczą o pracowników, dlatego zamieszczenie proponowanego wynagrodzenia jest niezwykle ważne. Nie jest to jednak zero-jedynkowe. Czasem oferowana kwota jest zależna od doświadczenia kandydata, ale samo stanowisko może nie być opłacane na podobnym poziomie w obrębie organizacji i w takich przypadkach pracodawcy rezygnują z publikowania widełek. Pamiętajmy, że publikując wynagrodzenie w ogłoszeniu, musimy mieć również wdrożoną transparentną ścieżkę płac wśród pracowników. – mówi Katarzyna Podolska, ekspertka marki pracodawcy w Goldenline.

Warto być precyzyjnym

Informacja o wynagrodzeniu powinna być dobrze widoczna i zrozumiała dla kandydata. Zamieszczając ofertę pracy warto zdecydować się na portal, który zapewnia przejrzysty layout, jak np. Goldenline. W nowym panelu do publikacji ogłoszeń w serwisie, pracodawca może w prosty sposób dodać sprecyzowane warunki odnośnie wysokości pensji, jej waluty czy rodzaju umowy. Dzięki odświeżonej szacie graficznej, wszystkie informacje dotyczące formy zatrudnienia i widełek płacowych znajdują się w osobnej, wyróżnionej sekcji. Istotną kwestią jest rozsądny przedział oferowanego wynagrodzenia. Zakres kwot od 4 do 14 tys. brutto nic nie mówi kandydatowi i trudno mu podejść na poważnie do takiego ogłoszenia. Lepiej unikać również zawyżania proponowanych zarobków, jeżeli organizacja nie może zrealizować takiej obietnicy. Widełki płacowe powinny stanowić do 20% różnicy między minimalną i maksymalną stawką wynagrodzenia. Dobrą praktyką jest badanie rynku pracy, tak aby nie oferować kwoty dużo niższej od średniej na danym stanowisku.

Artykuł sponsorowany HRLink
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany