Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł sponsorowany

Kandydaci potrzebni od zaraz

Podziel się:

Nie tylko Polski Ład spędza sen z powiek przedsiębiorcom. Coraz większym wyzwaniem staje się znalezienie pracowników o odpowiednich kompetencjach, którzy spełniają też określone kryteria danej organizacji. Czy czasy szybkich rekrutacji minęły bezpowrotnie?

Kandydaci potrzebni od zaraz
(materiały partnera)
bFghvHEB

Dzisiaj rekrutacja to nie tylko ogłoszenie o pracę. To często cały proces dowiadywania się o pracodawcy. Za pośrednictwem takich portali jak np. Goldenline pracownicy weryfikują opinie o przyszłym miejscu pracy. Sprawdzają, czy obietnica zawarta podczas rozmowy telefonicznej, czy w ofercie jest prawdziwa – mówi Alina Michałek, ekspertka HR z HRlink.

Coraz więcej organizacji decyduje się na prowadzenie działań w obszarze employer brandingu, czyli marki pracodawcy.

Jaki powinien być efekt działań marki pracodawcy? To de facto właściwi ludzie na właściwych miejscach w organizacji – mówi Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy z HRlink i Goldenline. – Wizerunek, jaki powinniśmy tworzyć, powinien być nie tylko przyciągający, ale przede wszystkim spójny i prawdziwy. Nie ma chyba gorzej wydanych pieniędzy na działania związane z marką pracodawcy niż na tworzenie mylnego wizerunku. Na tego typu działaniach traci każdy. Aktualni pracownicy, bo czują się oszukiwani i zdemotywowani. Potencjalni pracownicy, nawet jeśli ich pozyskamy, to bardzo prawdopodobne, że rezygnują w trakcie procesu wdrożenia, czy na zakończenie okresu próbnego. Istotne są także czas, finanse i zasoby, które poświęciliśmy na tego typu działania.

bFghvHED

Marka pracodawcy a rekrutacja

To temat pierwszego z cyklu bezpłatnych spotkań Zimowej Akademii Marki Pracodawcy. Organizują ją firmy wspierające skuteczne procesy rekrutacyjne – HRlink i Goldenline. Jej eksperci podczas 3 spotkań podzielą się nie tylko swoim know-how, odpowiedzą również na pytania i podpowiedzą, co zrobić, aby działania związane z marką pracodawcy rzeczywiście wspierały budowanie wizerunku pracodawcy. Nie były zaś swoistą komunikacyjną wydmuszką.

Zimowa Akademia Marki Pracodawcy to 3 spotkania trwające około godziny. Pierwsze, łączące świat rekrutacji i EB, już we wtorek 18 stycznia 2022 r. o godz. 11:00. Udział w wydarzeniu i całym cyklu jest darmowy. Obowiązują jednak zapisy. Dowiedz się więcej o webinarze: Marka pracodawcy a rekrutacja i zapisz się na niego. Uczestnicy 3 spotkań (na żywo bądź którzy obejrzą je w formie VoD) mogą wziąć udział w certyfikacji. Żeby ją otrzymać, trzeba będzie rozwiązać case studies wspierające Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom "Tęcza" w Oławie.

Bez marki pracodawcy ani rusz

Czy tego chcemy, czy nie markę pracodawcy posiada każdy urząd, organizacja czy firma. To tak naprawdę ogół opinii i sądów na jej temat, które możemy usłyszeć lub przeczytać. Znajdziemy je na portalach z opiniami, czasami także stronach kariery. Pracując z opiniami, powinniśmy pamiętać, że internet nie znosi milczenia.

bFghvHEJ

Zawsze przemyślana reakcja jest lepsza niż pozostawienie opinii samej sobie. Trochę jak w powiedzeniu, że milczenie oznacza zgodę – dodaje Adam Piwek. Jak zauważa Małgorzata Wojciekiewicz, współprowadząca Zimową Akademię Marki Pracodawcy i autorka podcastu EB-on, marki pracodawcy nie zbudujemy w dzień, ani w miesiąc: - Na opinię pracujemy miesiącami czy latami. Ten obszar wymaga systematycznej i regularnej pracy wokół wspólnie ustalonych celów. Związany jest także z synergią działań nie tylko HR czy kadr, ale także pracowników marketingu, komunikacji, digital oraz… zaangażowania pracowników. Bez niego nawet najlepsze kampanie czy działania nie będą autentyczne – uważa Małgorzata Wojciekiewicz.

Marka pracodawcy może być olbrzymim sojusznikiem podczas szukania pracy i wspierać sprawność tego procesu. Może także ciążyć w całym procesie? Jak sobie z tym radzić? O tym Małgorzata Wojciekiewicz i Adam Piwek opowiedzą podczas I części Zimowej Akademii Marki Pracodawcy we wtorek 18 stycznia o godz. 11:00. Zapraszamy do udziału: https://bit.ly/ZAMP1zapisy

bFghvHFe
Artykuł sponsorowany
praca
rekrutacja
Źródło:
money.pl