Notowania

marketing
18.07.2011 10:01

Kiedy mniej produktów oznacza zwiększenie zysków

Wiele firm uznaje rozwój produktów za główny motor swojego rozwoju. Firmy wypuszczają więc nowe towary niemal za wszelką cenę. Trudno im się dziwić. Nnowe pozycje w ofercie pozwalają uciec...

Podziel się
Dodaj komentarz

Wiele firm uznaje rozwój produktów za główny motor swojego rozwoju. Firmy wypuszczają więc nowe towary niemal za wszelką cenę. Trudno im się dziwić. Nnowe pozycje w ofercie pozwalają uciec standaryzacji i wynikającemu z niej spadkowi zysków. Pobudzają też popyt, zwiększając przychody. Jeden z najbardziej cenionych konsultantów zarządzania na świecie twierdzi jednak, że menedżerowie powinni ograniczyć liczbę produktów zarówno nowych, jak i już istniejących. W wywiadzie podaje, że drastyczne zawężenie oferty wyzwala bowiem ogromny potencjał - obniża koszty o 10 do 25% i podnosi przychody o 5 aż do 40%.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
Polecane
Najnowsze
Popularne