Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Klienci chcą cyfryzacji

Współczesny biznes nie może rozwijać się bez nowoczesnych technologii. Firmy muszą błyskawicznie odpowiadać na potrzeby klientów, a ci oczekują dopasowanych rozwiązań cyfrowych, szczególnie teraz, w dobie pandemii COVID-19.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Adobe Stock)
Po wybuchu pandemii 44 proc. Polaków dużo chętniej korzysta z kanałów internetowych, a 34 proc. deklaruje chęć robienia zakupów w ramach abonamentów. Wszystko po to, by do minimum ograniczyć wychodzenie z domów i robienie zakupów w sklepach stacjonarnych.

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

Rok 2020 to wyjątkowo trudny okres dla przedsiębiorców, ale paradoksalnie pandemia może okazać się dla wielu firm zupełnie nowym początkiem i możliwością zbudowania solidnych fundamentów dla stworzenia nowoczesnej, cyfrowej rzeczywistości. Taka przyszłość to przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo zakupów online, a właśnie tego coraz częściej oczekują klienci.

Adyen, globalny dostawca płatności dla wielu wiodących firm na świecie wspólnie z analitykami z Centre for Economics and Business Research (CEBR) przygotował analizę obecnej sytuacji na rynku handlu detalicznego oraz przedsiębiorstw z przemysłu spożywczego i napojów na całym świecie. Takie badanie jest szczególnie ważne i potrzebne teraz, kiedy w czasie społecznej izolacji i recesji, konsumenci na nowo weryfikują swoje potrzeby. To najlepszy moment, aby firma zdobyła ich zaufanie i lojalność.

Wyniki Retail Report 2020 pokazują, że polscy konsumenci wyjątkowo chętnie i sprawnie przestawili się na robienie zakupów online w nowej, covidowej rzeczywistości. Po wybuchu pandemii 44 proc. Polaków dużo chętniej korzysta z kanałów internetowych, a 34 proc. deklaruje chęć robienia zakupów w ramach abonamentów. Wszystko po to, by do minimum ograniczyć wychodzenie z domów i robienie zakupów w sklepach stacjonarnych. 59 proc. ankietowanych stwierdziło również, że po wybuchu pandemii nie kupowało w sklepach artykułów innych niż te podstawowe.

Co ciekawe, aż 43 proc. konsumentów decyduje się na zakupy online również po to, by uniknąć uciążliwego stania w kolejkach, w których ryzyko zakażenia COVID-19 jest bardzo duże. 62 proc. klientów woli używać bezdotykowych metod płatności w trosce o higienę podczas korzystania z terminali płatniczych. Kupowanie online to jednak nie tylko bezpieczeństwo.

Aż 84 proc. Polaków uważa, że podczas robienia zakupów w internecie równie ważna co jakość produktu, jest wygoda użytkowania serwisu. 67 proc. konsumentów częściej kupuje u sprzedawców wykorzystujących technologię zapewniającą maksymalną wygodę w robieniu zakupów.

Istotą spójnego, ujednoliconego handlu (Unified Commerce) jest połączenie wszystkich kanałów sprzedaży w jeden system, który pozwala m.in. na prowadzenie wielokanałowych programów lojalnościowych. Ulubiona metoda płatności może stać się jednocześnie kartą lojalnościową każdego klienta, a to z kolei może zapewniać mu automatyczne zniżki lub inne korzyści.

Dzięki UC właściciele sklepów nie muszą bazować już tylko na swoich sprzedawcach, aby rozpoznawać stałych klientów - a tacy będą teraz „doceniani” również online. Niezwykle ważnym elementem świata cyfrowych zakupów są płatności bezdotykowe, które szczególnie teraz, w dobie pandemii, zyskują na popularności. Ponad połowa badanych konsumentów preferuje właśnie taki sposób regulowania należności, który ogranicza możliwość zarażenia koronawirusem.

Płatności bezdotykowe to dzisiaj coś więcej niż tylko przyłożenie karty płatniczej do terminala. Dzięki technologii NFC możliwe jest obsługiwanie tzw. cyfrowych portfeli, wspieranych przez takich gigantów jak Apple czy Google. Płatności bezdotykowe i online wymagają jednak odpowiedniego zarządzania ryzykiem, które może okazać się skomplikowane. Zbyt niski poziom zabezpieczeń naraża firmę na duże ryzyko, ale gdy kroków autoryzacji jest zbyt wiele, wiarygodni klienci mogą się zniechęcić. W tym celu coraz częściej stosowane są inteligentne systemy zarządzania ryzykiem, które wykorzystują dane i uczenie maszynowe. Wszystko po to, by automatycznie znaleźć równowagę między bezpieczeństwem a konwersją i zapewnić klientowi jak największy komfort.

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz