Notowania

Kreatywność a rola lidera

W dzisiejszej napędzanej innowacjami gospodarce jednym z najpilniejszych priorytetów zarządzania stało się zrozumienie, w jaki sposób można tworzyć wspaniałe pomysły. Znienacka w centrum uwagi...

Podziel się
Dodaj komentarz

W dzisiejszej napędzanej innowacjami gospodarce jednym z najpilniejszych priorytetów zarządzania stało się zrozumienie, w jaki sposób można tworzyć wspaniałe pomysły. Znienacka w centrum uwagi znaleźli się naukowcy, którzy od dziesięcioleci badają zagadnienie kreatywności. Jak się mają ich prace do praktycznych wyzwań stojących przed liderami?
Aby połączyć teorię i praktykę, Teresa M. Amabile i Mukti Khaire z Harvard Business School zorganizowały dwudniową debatę z udziałem czołowych badaczy kreatywności i menedżerów z takich firm, jak Google, IDEO, Novartis, Intuit oraz E Ink. W artykule tym autorki prezentują najważniejsze punkty przedstawionych badań oraz dyskusji na temat ich konsekwencji.
Podczas spotkania zaczął się kształtować nowy program przywództwa opierający się na świadomości, że kreatywnością nie można zarządzać - można natomiast zarządzać tak, aby osiągnąć kreatywność. W czasie rozmów poruszono wiele tematów: lider nie musi być źródłem idei, ale powinien zachęcać do zgłaszania
pomysłów i chronić je. Przywódcy muszą czerpać z wyobraźni pracowników na wszystkich szczeblach i zadawać inspirujące pytania. Muszą również pomagać firmom w integrowaniu różnorodnych punktów widzenia, które pobudzają do kreatywnych wniosków, i ułatwiać twórczą współpracę, na przykład przez wykorzystywanie nowych technologii.

Tagi: zachowania w organizacji i przywództwo, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz