– Po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii testujemy naszą dźwiękową markę w środowisku sprzedaży detalicznej. Ponieważ audio odgrywa coraz większą rolę w wielu aspektach codziennego życia, nasza marka dźwiękowa zaoferuje konsumentom nowy sposób interakcji – zapewnia Ken Moore, szef Mastercard Labs.
Własne nuty
Mastercard wspólnie z Global Payments i Ingenico rozwija technologię, która sprawi, że terminale płatnicze będą odtwarzać specjalny dźwięk akceptacji podczas płatności kartą Mastercard lub Maestro. Podczas The Open kibice, którzy dokonują transakcji w oficjalnym sklepie turnieju nie tylko słyszą dźwięk, ale też zobaczą dedykowaną animację.
Dźwięk akceptacji Mastercard jest krótki, unikatowy i łatwy do zapamiętania. Sygnalizuje zaakceptowanie transakcji.
– Dźwięk nadaje potężnego znaczenia dla identyfikacji marki i jest kluczowym elementem, który pozwala ludziom ją rozpoznać – przekonuje Mark Barnett z Mastercard.
Posiadacze kart charakterystyczny dźwięk usłyszą podczas transakcji w punktach stacjonarnych i online. Ta sama melodia będzie dostępna także jako dzwonek na telefon czy jako muzyka na czekanie.
Melodia powstała we współpracy z Mike’iem Shinodą z zespołu Linkin Park. Co ciekawe można ją dopasować do kontekstu. Poszczególne kraje już tworzą własne wariacje, melodia ma też odsłony filmowe, operowe, a nawet stadionowe.
Audiowizytówka jak logo
Charakterystyczna melodia ma w łatwy sposób kojarzyć się klientom z Mastercard. Jak przekonują eksperci dźwięki wywołują w nas określone emocje i uczucia. A to oznacza, że mogą być skutecznym narzędziem dla firm. Także znaczenie treści audio w naszym życiu rośnie.
Szacuje się, że zakupy głosowe do 2022 roku osiągną wartość 40 mld dolarów. Tożsamość dźwiękowa nie tylko połączy markę z konsumentami, ale też ułatwi klientom zakupy czy płacenie w coraz bardziej mobilnym świecie. Trend już zauważają firmy. Do 2020 roku wydatki na marketing audio w USA przekroczą 20 miliardów dolarów.
Kiedy to samo rozwiązanie pojawi się powszechnie na rynku? Masterdcard nie ryzykuje podawania konkretnego terminu.
– Ciężko pracujemy z partnerami nad dalszym rozwijaniem naszej dźwiękowej tożsamości w branży handlowej w Europie i na świecie – dodaje Ken Moore.
Melodia miała swoją premierę podczas tegorocznego Grammy w USA. Dźwięk można usłyszeć na tej stronie.