Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

LivePrice – monitoring i automatyka cenowa w walce o klienta... nie tylko w Black Friday

Podziel się

Już za klika dni (27 XI 2020) e-commerce rozpocznie swoje doroczne święto Black Friday. Promocje potrwają najpewniej cały weekend, aby przywitać nowy tydzień rabatami – Cyber Monday. Czy monitoring i automatyka cenowa mogą przyczynić się do zwiększenia obrotów w danym sklepie?

Black Friday
Black Friday (materiały partnera)
bDoOiabp

Artykuł sponsorowany

Rok 2020 jest wyjątkowy dla handlu – pandemia koronawirusa wpłynęła negatywnie na wiele branż, uziemiła klientów we własnych domach, przyczyniła się do zamykania sklepów. W przeciwieństwie do handlu stacjonarnego branża e-commerce rozkwita i notuje coraz wyższe obroty.

Black Friday przypada zawsze na ostatni piątek listopada. Święto przywędrowało do nas z amerykańskiego gruntu i co roku do zabawy w wyprzedaże przyłącza się coraz więcej marek. Dlatego spekuluje się, że w tym roku e-sklepy, chcąc odrobić straty z poprzednich miesięcy, będą starały się przedłużyć promocyjny czas i możemy mieć do czynienia z Black November.

bDoOiabr

Czy system do monitoringu i automatyki cenowej może pomóc w e-sprzedaży?

Rzetelny monitoring i automatyka cenowa są niezaprzeczalnym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Narzędziem, które świetnie sprawdza się w tych działaniach, jest system LivePrice.

LivePrice jest kompletnym narzędziem do monitoringu i automatyki cen na Allegro, Ceneo lub w wybranym sklepie internetowym. Dzięki automatycznej pracy systemu producent lub właściciel e-sklepu ma swój biznes pod kontrolą. Dodatkowo aplikacja pomaga oszczędzić czas, wykorzystać braki w stanach magazynowych konkurencji lub podnieść marżę produktów. System pozwala trzymać rękę na pulsie i prowadzić politykę sprzedaży zgodną z własnymi założeniami. Jest sposobem na maksymalizację zysków przy jednoczesnym ograniczeniu nakładu pracy – bez względu na to, czy przygotowujemy się do Black Friday, czy nie.

Narzędzie jest odpowiedzią na potrzeby zarówno sprzedawców, jak i producentów. Aplikacja pozwala na automatyczną zmianę cen we wskazanym miejscu (e-sklep, program magazynowo-handlowy). Stawki zmieniane są zgodnie z założeniami na podstawie monitoringu konkurencji.

bDoOiabx

Po co monitorować swoją branżę?

Całodobowy monitoring konkurencji daje właścicielowi e-sklepu, producentowi lub dystrybutorowi sposobność zbierania rzetelnych danych i analizowania ich pod kątem strategii marketingowych.

LivePrice daje wgląd w aktualne zestawienie asortymentu z ofertą konkurencji. Dzięki informacjom dokładnie wiesz, jak oferta Twojego e-sklepu plasuje się na tle innych sprzedawców. Znając swoich rywali, możesz zaplanować działania marketingowe i dostosować swoją politykę cenową do warunków branży.

bDoOiaby

Producentom i dystrybutorom aplikacja pozwala sprawdzać dostępność towarów oraz ceny własnych produktów u wszystkich sprzedawców. Monitoring służy również producentom, aby pilnować określonych stawek. W przypadku ich złamania, system wysyła odpowiednie powiadomienia. Istotna jest możliwość śledzenia historii cen i pobierania raportów.

Z naszych usług korzystają również właściciele sklepów, którzy chcą negocjować ceny i rabaty w hurtowniach – zamawiają monitoring cen określonej puli produktów (np. na Allegro lub Ceneo). Udostępniamy dane z uwzględnieniem np. średniej tygodniowej ceny 4 najtańszych pozycji. Nasz Klient, z tak solidnie przygotowanymi dokumentami może przystąpić do negocjacji.

Automatyka cenowa się opłaca!

LivePrice pomaga całkowicie zautomatyzować proces nadawania cen w e-sklepie – wystarczy wybrać odpowiedni tryb cenowy oraz uzupełnić niezbędne parametry (cena minimalna, krok cenowy). Cały proces zmian, system wykona automatycznie – respektując nadaną cenę minimalną.

Wszystkie stawki przeistaczają się automatycznie, według wybranych trybów cenowych (np. wybór konkretnego miejsca, na którym ma być widoczna oferta, równanie ceną do danego konkurenta lub walka o pierwsze miejsce np. na portalu Allegro). Pełna automatyzacja pozwala na optymalne działanie pozbawione ryzyka błędu ludzkiego.

bDoOiabz

System działa na bazie określonych przez Ciebie instrukcji cenowych:

  • Cena minimalna – najniższa kwota, w jakiej możesz zaoferować dany produkt kupującym.
  • Krok cenowy – odstęp cenowy pomiędzy Tobą a Twoją konkurencją (np. możesz ustawić automatyczne zarządzanie cenami, by produkt był zawsze o jeden grosz tańszy od oferty innego sprzedającego).

Aplikacja może pobierać cenę zakupu, dodawać odpowiedni dla danego produktu narzut i pilnować, aby produkt nie osiągnął niższej, niż zakładana stawki. Opieramy się w tym przypadku o integrację, która pozwala utrzymać stany w CMS’ie lub systemie ERP, a stamtąd dalej rozsyłać je po wszystkich kanałach sprzedaży. LivePrice wykorzystuje również okazje do podnoszenia cen. Dzięki takiemu powiązaniu nie ma potrzeby samodzielnego przekształcania cenników.

bDoOiabA

Automatyka cenowa przynosi realne korzyści na co dzień, ale też podczas wyprzedaży (np. Black Friday). LivePrice pozwoli Ci prowadzić skuteczne akcje promocyjne i zwiększy liczbę kupujących na Twoim sklepie. Aplikacja pozwala dowolnie kreować politykę cenową na podstawie aktualnych danych z Twojej branży. Promujesz swój sklep, jako miejsce z najatrakcyjniejszym asortymentem i korzystnymi cenami.

Czy można dostosować aplikację do potrzeb swojej branży?

LivePrice to system modułowy i może być dopasowany do potrzeb użytkownika. Nasi Klienci wiedzą, że zawsze potrafimy wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i dobrać funkcjonalność do ich wymogów. Kiedy e-sklep zgłasza nam konieczność posiadania dodatkowego modułu… dostaje go.

Przykładem może być nasz moduł do licytowania stawek na Ceneo, który służy do pozycjonowania ofert na portalu bez względu na cenę towaru. Dzięki modułowi użytkownik musi jedynie określić interesujący go zakres miejsc i maksymalną stawkę, którą chce zapłacić za klik. Pozostałą pracę, samoczynnie wykona LivePrice.

Jak widać, system LivePrice nie służy jedynie do bitwy o najniższe ceny, czy wszczynania wojen cenowych. Został zaprojektowany do mądrego kierowania strategiami marketingowymi i polityką cenową. Mnogość trybów cenowych (równanie do wskazanego konkurenta, lokowanie produktu na konkretnej pozycji, czy umiejscowienie swojej oferty o określoną kwotę wyżej niż dany e-sklep) pozwala na zaawansowane działania i automatyczne dostrojenie sklepu do Twojej wizji sprzedaży.

Co można osiągnąć dzięki LivePrice?

Nasz Klient działa sprytnie, nie traci czasu na samodzielne i czasochłonne analizy, które są obarczone ryzykiem błędu ludzkiego. Aplikacja przedstawia interesujące zestawienie produktów z ofertą konkurencji. Dodatkowo samoczynnie określa ceny, aby sprzedawać wedle wybranej strategii.

LivePrice to również zaawansowana automatyka cenowa. Dzięki rzetelnym danym zwiększa sprzedaż, podnosi marżę i dostosowuje swoje działanie do strategii marketingowej danego sklepu. Na pewno aplikacja oszczędza czas i pieniądze naszych Klientów – przetwarza dane z różnych obszarów e-commerce.

System doskonale sprawdzi się w okresie największych wyprzedaży – Black Friday. LivePrice zadba o rentowność, a Twoje produkty będą wystawiane w najniższych cenach na rynku, co znacznie przełoży się na liczbę kupujących.

Black Friday będzie świętem i festiwalem niskich cen i wielkich promocji. Warto pamiętać, że cena przyciąga klienta na jednorazowe zakupy, ale ważne jest również, aby powracał i rozpoznawał markę. Dzięki mądrze poprowadzonej strategii cenowej można to osiągnąć, a LivePrice jest najlepszym sprzymierzeńcem sprytnych sprzedawców, którzy wiedzą, że o klienta walczy się przez cały rok.

Monitoruj konkurencję!
Automatyzuj proces nadawania cen!
Wypróbuj system LivePrice

Artykuł sponsorowany

bDoOiabS