Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja
Materiał partnera: TOGETAIR 2022

LPP wspiera zrównoważony rozwój dla środowiska. Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny TOGETAIR2022

Podziel się:

- Nowa strategia Unii Europejskiej dotycząca zrównoważonych tekstyliów to przełomowy dokument w naszej branży i jako LPP bardzo się z niego cieszymy – powiedziała Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju, LPP, podczas Szczytu Klimatycznego TOGETAIR2022. - Na rynku odzieżowym, zarówno europejskim, jak i światowym, mamy bowiem dwa rodzaje firm. Po jednej stronie są spółki, które od dawna realizują strategie środowiskowe, i do nich należy LPP. Z drugiej, mamy producentów i dystrybutorów, którzy podchodzą do tego tematu bardzo luźno. Wolna amerykanka, która do tej pory miała miejsce, zostanie ukrócona.

LPP wspiera zrównoważony rozwój dla środowiska. Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny TOGETAIR2022
(materiały partnera)

Zielone technologie i deklaracje dotyczące obszaru CSR są nieodłącznym elementem w komunikacji każdej liczącej się firmy. Część działań biznesu rodzi jednak oskarżenia o greenwashing. Wielu akcjom zarzuca się, że nie mają na celu polepszenia stanu naszego środowiska, ale jedynie poprawę wizerunku firmy czy korporacji.

Realna odpowiedzialność społeczna wobec środowiska a zjawiska greenwashingu - gdzie znajduje się granica? Jak racjonalnie wykorzystać działalność proekologiczną dla dobra społecznego? Jak zachować równowagę między ekonomią a ekologią? Na te pytania starali się odpowiedzieć uczestnicy debaty podczas trzeciego dnia Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego TOGETAIR 2022.

W dyskusji uczestniczyli przedstawiciele biznesu: Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju, LPP oraz Anna Borys, z  McDonald's Polska, Rafał Rudziński, prezes zarządu, Robert Bosch Sp. z o.o., Magdalena Brzezińska zGrupy Żywiec. Instytucje rządowe reprezentowali Małgorzata Golińska, wiceminister Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Jan Tabor z Lasów Państwowych. Jako przedstawicielka gospodarza, czyli Uniwersytetu Warszawskiego, wystąpiła prof. Agata Dziewulska. Moderację spotkania poprowadziła Dominika Tarczyńska z Polsat News.

Ubrania z pulpy drzewnej

Od lat firmy z branży odzieżowej chcące działać w sposób zrównoważony zmuszone były określać własne zasady, normy i procedury warunkujące czy dany produkt lub proces mógł być zakwalifikowany jako bardziej przyjazny środowisku. Z chwilą wprowadzenia jasnych regulacji prawnych dot. zrównoważonych tekstyliów, firmy podlegać będą tym samym standardom. O to, jak zapewnić modę przystępną cenowo, ograniczając jednocześnie jej wpływ na otoczenie, została zapytana Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju, LPP.

Nasi klienci, spośród oferty dostępnej w sklepach naszych wszystkich pięciu marek, mogą wybierać odzież z metką Eco Aware. Są to ubrania wyprodukowane z bardziej przyjaznych środowisku materiałów np. bawełny organicznej, poliestru z recyklingu albo z różnych rodzajów włókien wykonanych z pulpy drzewnej. Mogą to być także ubrania uszyte w fabrykach objętych programem LPP Eco Aware Production, poprzez który zachęcamy naszych dostawców do podejmowania działań zapewniających lepsze wykorzystanie zasobów naturalnych i mniejsze zużycie energii oraz wody w procesie produkcji.

Przedstawicielka LPP zwróciła też uwagę na fakt, że już 70% fabryk szyjących dla spółki w Pakistanie i Bangladeszu działa zgodnie ze standardami bezpieczeństwa chemicznego międzynarodowej inicjatywy ZDHC (Zero Discharge of Hazardous Chemicals), do której LPP przyłączyło się w 2020 r. Jak zapewniła Ewa Janczukowicz-Cichosz, LPP nie pozostaje obojętne na obecny trend ukierunkowany na popularyzowanie mody cyrkularnej i wydłużanie cyklu życia odzieży. W tym przypadku, firma stawia jednak na element produkcji ubrań z ubrań, dlatego postanowiła zainwestować w technologie recyklingu odzieży.

Ewa Januczkowicz-Cichosz o modzie zrównoważonej i nowej strategii Unii Europejskiej dotyczącej tekstyliów

W dalszej części debaty uczestnicy Szczytu Klimatycznego zastanawiali się nad perspektywami współdziałania między dużym biznesem, a administracją i społecznymi inicjatywami. Rozważano także kwestię umiędzynarodowienia zasad obowiązujących przedsiębiorstwa, tak by działania na rzecz klimatu miały skalę globalną, nie uwzględniając krajów, które ignorują politykę na rzecz środowiska.

Międzynarodowy Szczyt TOGETAIR 2022

Szczyt Klimatyczny odbywał się w dniach 20-22 kwietnia, w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego (BUW), ul. Dobra 56/66 w Warszawie, a także na dostępnej dla wszystkich w Polsce i Europie platformie online.

Wydarzenie, realizowane w formule hybrydowej i transmitowane z telewizyjnego studia, oglądać można było bezpłatnie i bez rejestracji na głównych stronach najważniejszych polskich portali internetowych https://togetair.eu/partnerzy, a także na polskich i belgijskich platformach LinkedIn i Twitter.

W 2022 r. formuła wydarzenia rozszerzona została na poziom międzynarodowy, wzmacniając współpracę na linii Polska - kraje Trójmorza - Unia Europejska. Każdy dzień Szczytu rozpoczynał się panelem, poświęconym globalnej i europejskiej tematyce.

Materiał partnera: TOGETAIR 2022
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl