Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Stasiak
|

Lufthansa zalicza olbrzymie straty. "Nadzieja przyjdzie razem z latem"

4
Podziel się:

Grupa Lufthansa, największa europejska grupa lotnicza, zanotowała w ubiegłym roku gigantyczną stratę w wysokości 6,7 mld euro. Przewoźnik z nadzieją wyczekuje lata, gdy "akcja szczepionkowa" może doprowadzić do częściowego wznowienia komercyjnych lotów.

Lufthansa zalicza olbrzymie straty. "Nadzieja przyjdzie razem z latem"
Okres pandemii dokucza największym przewoźnikom, na czele z niemiecką Lufthansą (NurPhoto via Getty Images, NurPhoto)

Strata operacyjna Lufthansy wyniosła 5,5 mld euro. Jednocześnie roczne przychody spółki wyniosły 13,5 mld euro, czyli o ponad połowę (63 proc.) mniej niż w 2019 - wskazuje "Rzeczpospolita".

W ocenie prezesa grupy, Carstena Spohra, również w tym roku będzie trudno wyjść ze strat, ponieważ "sztuką będzie zarabiać w czasie, kiedy pandemia COVID-19 nadal trwa".

Właśnie z tego powodu przewoźnicy lotniczy z całego świata z nadzieją wyglądają lepszych dla siebie czasów, które mają nadejść po zakończeniu globalnej pandemii.

Zdaniem analityków Lufthansy pierwszy przejaw odwilży w biznesie lotniczym może się przydarzyć w lecie, ale tylko wówczas, gdy akcja szczepień okaże się sukcesem i rynki światowe zaczną się sukcesywnie otwierać.

"To dopiero początek walki o wyjście z zapaści. Nadzieja przyjdzie razem z latem" - wskazują eksperci niemieckiego giganta.

Lufthansa nadal planuje realizować wcześniej ustalone założenia. Tym samym spółka zamierza zakończyć bieżący rok na poziomie 40-50 proc. podaży w porównaniu z rekordowym 2019.

"To kiepska informacja, bo oznacza, że głębokie straty są nieuniknione w sytuacji, gdy przewoźnik potrzebuje operować połową podaży z 2020, aby wyjść na zero" - wskazuje "Rz".

Wśród nadziei na rychłe odbicie branży wymienia się m.in. rosnący popyt na przewozy typu cargo. W tym tonie także przedstawione są informacje o stratach i cięciach, bo pomogą w odbudowie biznesu.

Lufthansy nie ominą także cięcia ograniczające ich powietrzną flotę. Łączna liczba maszyn we flotach przewoźników z Grupy LH ma w roku 2023 wynieść 650, w porównaniu z 728 przed kryzysem.

Zobacz także: CPK. Czy jest potrzebny? Ekspert wymienia trzy kluczowe elementy
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Hhh
3 lata temu
Nie szkoda właścicieli tej firmy oni to maja miliony w kieszeni szkoda pracowników
andrzej
3 lata temu
w moim sklepie nie przyjmuje szczepionkowcow bo pieron wie gdzie oni sie szlajali i roznosza mi te choroby sadzac ze sa niesmiertelni i prychaja tym syfem po calym miescie
kiki
3 lata temu
kogo obchodzi lufthansa ?
Oto nadzieja
3 lata temu
Dla wszystkich turystów którzy dotrą do Chin najczęściej lotem To już postanowione! W Chinach właśnie zaczął obowiązywać nakaz analnego testu na koronawirusa dla wszystkich obcokrajowców po przekroczeniu chińskiej granicy.