Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany ESCOLA

Mobile Marketing — przekrój najważniejszych wskazówek i trendów w 2022 roku

Podziel się:

Mobile jest wszędzie! Świadczy o tym, chociażby wysokie prawdopodobieństwo, że czytasz te słowa na swoim smartfonie. Branża mobilna już dawno mogłaby otwierać szampana, ale wciąż prze do przodu. O tym, jak rozwój technologii, wpływa na rozwój konkurencji wiedzą szczególnie marketerzy. Działa to też w drugą stronę. Marketing mobilny jeszcze nigdy nie oferował takich możliwości, co dzisiaj. Można się w nich wręcz pogubić. Jakie strategie obierają eksperci mobile w 2022 roku?

Mobile Marketing — przekrój najważniejszych wskazówek i trendów w 2022 roku
(materiały partnera)

Raport "Digital 2022" mówi, że każdego dnia korzystamy ze swoich urządzeń przeciętnie nawet 4h 48 min. W ciągu całej doby, z której odejmując 16 godzin na sen i pracę, czas spędzony na urządzeniu mobilnym będzie zajmować więcej niż połowę naszego czasu wolnego. Portal statista.com podaje, że, na całym globie z social mediów korzysta dziennie aż 3,78 mld osób, czyli blisko połowa ludności Ziemi.

Social media trzymają fason!

Z kolei w raporcie "Marketing i Agencje Social Media" (Interaktywnie.com) czytamy, że w Polsce przeglądamy media społecznościowe przez ok. 2h dziennie. Najwięcej czasu pochłonął nam Facebook - 73%, Twitter - 8,93% oraz Pinterest - 7,22%. Na czwartym miejscu uplasował się Instagram z 3,4% udziałem w rynku, pod kątem czasu spędzonego na platformie. W Polsce wg Hootsuite, z Facebooka korzysta 89% osób, z Instagrama 61% z Twittera 38%, z TikToka 29%, a 25% polskich internautów posiada konto na LinkedIn. Buffer twierdzi, że 73% marketerów uważa promocję w SoMe za skuteczną lub bardzo skuteczną. Obejmuje ona zarówno influencer marketing, jak i reklamy korzystające z narzędzi społecznościowych. Badania Lyfemarketing wykazały, że ponad 70% konsumentów mających pozytywne doświadczenia z marką w social mediach, poleci ją najbliższym.

Idealną platformą do promocji skierowanych do Generacji Z okazuje się TikTok, Snapchat oraz Instagram. Raport Reach a Blogger wskazuje, że starszych odbiorców znajdziemy raczej na LinkedInie, a na Facebooku dotrzemy do seniorów.

Nowości w aplikacjach mobilnych

Specjaliści prognozują, że firmy będą skupiać się nie tylko na mediach społecznościowych, ale też na integracji konwencjonalnych kanałów marketingowych (np. internet, e-mail), z większym naciskiem na dostosowanie pod mobile.

Wiele firm zaczyna baczniej przyglądać się aplikacjom. Znaczącym trendem jest użycie aplikacji do realizacji programów lojalnościowych i zwrotów w sklepach. Panuje skupienie na hybrydowym podejściu do zwiększania konwersji, mieszając ze sobą coraz więcej kanałów, jak performance, content i influencerów z nowymi strategiami lojalnościowymi wspomagającymi działania brandingowe. Miesza się je także z nowymi formatami reklam mobilnych, które są coraz mniej inwazyjne dla użytkownika smartfona. 5G może wpłynąć na coraz większy apetyt użytkowników na wydajniejsze formaty treści, a marketerzy mogą powoli zacząć myśleć nad wykorzystaniem AR lub 3D.

Póki co, marki szukają sposobów na rozwijanie społeczności. Poza social mediami skupiają się na alternatywnych sklepach z aplikacjami. W AppStore i Google Play trzeba liczyć się z ogromną konkurencją. W App Gallery czy Mac Store marki będą mogły próbować dotrzeć do nowych klientów.

Przewidywany jest też wzrost znaczenia push marketingu. Notyfikacje mają ułatwiać terminowe dostarczanie informacji za pośrednictwem smartfonów. Co więcej, ich integracja z innymi kanałami komunikacji zwiększa ekspozycję marki na klienta. Przekaz zawarty w komunikatach, jeśli jest wartościowy, sprawia, że użytkownik zostanie dłużej z daną firmą. Można też konwersować z klientem wewnątrz aplikacji, chociażby dzięki chatbotom. Wzrost użycia audio może prowadzić nas jednak w stronę voicebotów. Komunikacja push jest wciąż niedocenianą formą komunikacji z użytkownikami. Mądrze wykorzystana może zwiększać powracalność i zaangażowanie użytkowników aplikacji, o czym opowiem na konferencji, mówi Mike Korba, COO w user.com, prelegent na Mobile Trends for Experts.

Jak na naszych oczach zmienia się marketing mobilny?

Coraz więcej wydawców sprzedających poprzez aplikacje, przechodzi na model subskrypcyjny. Ten sprawdza się na Spotify, YouTube, Netflix czy Amazon Prime. Wydatki użytkowników na subskrypcje stale rosną, a zagraniczni marketerzy jasno wskazują, że 3- i 7-dniowe wersje próbne najbardziej konwertowały w ich strategii cenowej. Ten model też jest jednym z najstabilniejszych źródeł dochodu oraz najpewniejszym źródłem danych o kliencie, co ważne z punktu widzenia zmian w ochronie prywatności. Zwraca się także uwagę na grywalizację, która sprawia, że użytkownicy mocniej angażują się w działania marketingowe, a dokonując zakupu czują, że dokonali czegoś pożytecznego.

Marki będą też kładły większy nacisk na omnichannel, żeby zmniejszyć zależność od konkretnego źródła i zdywersyfikować kanały komunikacji w razie kłopotów. Niektóre firmy pójdą inną drogą, jak marka Outhorn, która zastosowała unifikację doświadczeń użytkownika. Unified experience to nie tylko dopasowana do grupy docelowej aplikacja mobilna, czy sklep ecommerce, ale też i wszystkie nowinki technologiczne w urządzanych sklepach naziemnych. Zunifikowane doświadczenie to takie, gdzie klient, niezależnie od kanału zawsze otrzymuje te same wartości od marki, a aplikacja to najważniejszy punkt łączący wiele produktów cyfrowych i stacjonarnych marki, mówi Filip Iwański, Członek Rady w GoodyLabs i prelegent Mobile Trends for Experts.

Co słychać w reklamach mobilnych?

Jednym z obiecujących trendów w marketingu mobilnym, który zdominował 2022 rok jest mobilna reklama natywna, która komponuje się z treścią w jedno. Reklama natywna powinna stać się stałym elementem każdego mediaplanu, niezależnie od tego, czy mówimy tutaj o formatach mobilnych, czy desktopowych. Native to najbardziej naturalna forma reklamy, która daje równie naturalne zainteresowanie treścią, jaką przekazujemy naszym konsumentom/użytkownikom. W idealnym świecie powinna wyglądać jak znane już boxy w stylu: "czytaj także". Powinna zawierać ciekawe zdjęcie - bez logotypu i nazwy klienta, z na tyle ciekawym tytułem, aby użytkownik zainteresował się co idzie za tym przekazem, tłumaczy Weronika Gładych z adrino. W mobile'u native zyskuje jeszcze bardziej, gdyż z racji małego ekranu, boks taki jest o wiele bardziej widoczny. Od decyzji klienta zależy już czy chce on z takiego formatu kierować użytkownika do artykułu, czy też do strony docelowej, co nie jest takie istotne. Ważne jest to, aby znalazł on odpowiedź, na to, czego szuka, klikając w box. Inaczej może czuć się oszukany, co spowoduje jego negatywną postawę względem marki, która "go oszukała". Jeśli "damy" użytkownikowi to, czego szuka, to wedle statystyk, może przełożyć się to na 2-3-krotnie większą konwersję niż w przypadku zwykłego display'u. Native idealnie nadaje się na teaser głównej kampanii, wzbudzając zainteresowanie lub jako element retargetingu, dodaje prelegentka na MT4E.

Nie trzeba chyba dodawać, że dobrze wyszli Ci marketerzy, którzy wdrożyli automatyzację reklam mobilnych. Marketerzy mobilni mogą teraz łatwo i szybko skalować swoje działania dzięki AI. Automatyzacja reklam mobilnych obniża koszty wyświetlenia reklamy oraz działań marketingowych związanych z wydatkami na nie. Lomit Patel, wiceprezes ds. wzrostu w Together Labs mówi, że liczne możliwości szybszego uczenia się zostały dziś wprowadzone przez platformy cyfrowe, czujniki i sztuczną inteligencję. Aplikacje korzystające ze sztucznej inteligencji pozwalają na większe wyniki, bo konkurują w tempie uczenia się i iteracji, ukierunkowanej komunikacji, personalizacji i rekomendacji produktów przy jednoczesnym obniżaniu wydatków na działania reklamowe.

Coraz więcej firm korzysta z marketingu wideo. Filmy przyciągają uwagę odbiorców i bardziej ich angażują, szczególnie tych młodszych. Video wiąże się także ze streamingiem, który buduje zaangażowania w czasie rzeczywistym. Jest to dobry sposób na tworzenie interakcji w markach e-commerce oraz beauty, o czym pisała Kamila Gębik w książce "Piękny e-commerce. Jak sprzedawać fashion i beauty". Prelegentka na Mobile Trends for Experts pisze także o zakupach w rozszerzonej rzeczywistości, które pozwalają użytkownikom na doświadczenie sklepowe bez opuszczania domu. To sposób, który pomoże klientowi dobrać do siebie część garderoby, co realnie skraca czas jego decyzji i przyspiesza konwersję!

Podsumowanie

Marketerzy mobilni mają szansę odzyskać równowagę i tworzyć nowe strategie. Przed nimi wiele wyzwań, ale też mnóstwo szans. Trzeba będzie skupić się na treściach, które są kreatywne i wartościowe dla użytkowników. Nie warto przy tym odwracać się od social mediów, które wykazują nad wyraz wzrostową tendencję. Powinniśmy przemyśleć wdrożenie wideo oraz całą komunikację i kanały, jakimi ją dystrybuujemy. Musimy eksperymentować i korzystać z dobrodziejstw nowych technologii, aby zachować status quo lub piąć się ku górze. Push, model subskrypcji, sztuczna inteligencja, AR oraz native mobile to trendy, które jak najbardziej możemy już wdrażać do swojej strategii.

Spotkasz ich na Mobile Trends for Experts! Wielu z ekspertów w tym artykule to specjaliści, którzy chcą pomóc Ci w rozwoju twojego biznesu. Spotkaj się z nimi na Mobile Trends for Experts, czyli konferencji, której Wirtualna Polska jest Patronem Medialnym. Poznasz tam mobile pod kątem UX, marketingu, bankingu, zarządzania czy handlu internetowego.

Konferencja odbędzie się 25 i 26 października w Warsaw Plaza Hotel w Warszawie!

W tym roku to ponad 60 prelegentów oraz reprezentanci ponad 100 firm, czyli świetna okazja do networkingu przy akompaniamencie merytorycznych wystąpień.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ, więc oprócz ciekawych prelekcji można dodatkowo uzyskać 10 pkt za uczestnictwo!

Kod: WP25 - Z naszym kodem rabatowym 15 pierwszych osób dostanie 25% zniżki na dowolny pakiet!

Sprawdź program na stronie: 2022.mobiletrends.pl

Artykuł sponsorowany ESCOLA
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany