Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

AdPortal rozpoczął działalność

0
Podziel się:

Zgodnie z zapowiedziami, 1 czerwca br., rozpoczął działalność AdPortal - pierwszy polski system do samodzielnego tworzenia i zarządzania kampaniami promocyjnymi w sieci. W pierwszych dniach do AdPortalu akces zgłosiło 70 witryn o łącznym zasięgu ponad dwóch milionów użytkowników! Przyjmowanie witryn ciągle trwa, na razie jednak bez możliwości pełnego korzystania z systemu. Ograniczenie to wynika z tego, iż dobiega końca ostatnia faza "testów na żywo". Przed całkowitym uruchomieniem AdPortalu analizowane są jeszcze reakcje odbiorców reklamy oraz spodziewane obciążenie platformy. Do tej pory boksy widoczne są na dwóch serwisach - Rzeczpospolita i Polityka -, gdzie emitowane są reklamy autopromocyjne tych serwisów i AdPortalu.

"AdPortal to bardzo duży projekt, któremu jeszcze przed startem towarzyszyło niezmiernie duże zainteresowanie tak ze strony wydawców, jak i reklamodawców. Zdecydowaliśmy się na stopniowe udostępnianie platformy użytkownikom głównie dlatego, aby uniknąć zbyt dużego przeciążenia systemu już na samym początku. Ilość pytań i zgłoszeń jakie odnotowujemy potwierdza słuszność tej decyzji." - powiedział Marcin Jastrzębski, szef projektu.
Cały czas przyjmowane są zgłoszenia od witryn, które jako wydawcy chcą dołączyć do sieci AdPortalu. Wraz z oficjalnym rozpoczęciem przypisywania treści do powierzchni reklamowych nastąpi etap przyłączania serwisów i podpisywania umów. Wtedy też AdPortal zostanie udostępniony reklamodawcom.

AdPortal nie wymaga od witryn wyłączności, a to oznacza, że właściciele zgłaszający swoje serwisy do współpracy nie muszą rezygnować z wcześniejszych zobowiązań i umów. "Głównym kryterium przystąpienia do AdPortalu jest posiadania działalności gospodarczej zarejestrowanej w Polsce, choć nie wykluczamy w najbliższej przyszłości otwarcia sieci także na osoby prywatne. Jesteśmy elastyczni i przyjmujemy zgłoszenia także od witryn działających w obszarze hazardu online czy serwisów erotycznych. Oczywiście każda witryna jest przy tym dokładnie weryfikowana, także pod kątem działania zgodnego z prawem." - dodaje Marcin Jastrzębski.

AdPortal to pierwsza w Polsce samoobsługowa platforma reklamy kontekstowej, która skierowana jest zarówno do kupujących reklamę, jak i do sprzedających powierzchnię reklamową w postaci linków tekstowych. Platforma oparta jest o model rozliczania, w którym reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę (CpC). Projekt rozwijany jest w ramach IDMnet, najstarszej i jednej z największych polskich sieci reklamy internetowej.

www.adportal.pl

Redakcja e-biznes.pl zaprasza do działu "Wywiady" gdzie znajduje się rozmowa z Marcinem Jastrzębskim szefem projektu AdPortal.

www.e-biznes.pl/inf/2006/17291,Marcin.php

wiadomości
gospodarka
e-biznes
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)