Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bezpieczeństwo głównym problemem sieci bezprzewodowych

0
Podziel się:

Badanie przeprowadzone wśród 1,2 tys. specjalistów IT wykazało, że równocześnie z szybkim rozwojem korporacyjnych sieci bezprzewodowych rosną obawy o ich bezpieczeństwo

. Zdaniem badanych, zabezpieczenia nie dotrzymują kroku tempu rozbudowy sieci.

Raport został opublikowany w styczniowym numerze magazynu Information Security. Całościowa analiza i rezultaty badania dostępne są pod adresem www.infosecuritymag.com.

Wyniki badania wskazują, że przytłaczająca większość respondentów jest bardzo (74%) lub trochę (24%) zaniepokojona bezpieczeństwem swojej bezprzewodowej sieci korporacyjnej. Tylko 24% specjalistów uważa, że są dobrze poinformowani o użytych w zabezpieczeniu technologiach, podczas gdy 54% twierdzi, że coś na ten temat wie.

Andy Briney, wydawca Information Security jest zdania, że problem bezpieczeństwa sieci bezprzewodowych będzie znaczącym zagrożeniem do czasu wprowadzenia ulepszonych protokołów i przyjęcia właściwej praktyki administracyjnej.

Z powodu swojej elastyczności, niskich kosztów i łatwej instalacji, sieci bezprzewodowe są jednym z najszybciej rozwijających elementów infrastruktury korporacyjnej. Eksperci są jednak zdania, że technologie potrzebne do zapewnienia bezpieczeństwa tych rozwiązań nie dotrzymują kroku potencjalnym zagrożeniom.

48% respondentów przyznało, że dostęp do ich sieci możliwy jest poprzez laptopy, 29% badanych umożliwia połączenie się z siecią dzięki urządzeniom PDA, a 19% może wejść do sieci firmowej za pomocą komputerów naręcznych.

Jedna piąta badanych twierdzi, że ich firma planuje w ciągu najbliższego roku wydać ponad 100 tys. USD na technologie związane z sieciami bezprzewodowymi i ich bezpieczeństwem. 27% respondentów przyznało, że wydatki te w ich firmach nie przekroczą 10 tys. USD. Jedynie 51% firm oferujących usługi finansowe umożliwia bezprzewodowy dostęp do sieci firmowej.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)