Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kurczy się udział krajowych integratorów w sprzedaży Oracla

0
Podziel się:

Udział ComputerLandu, Prokomu i Softbanku w sprzedaży firmy Oracle, która 80 proc. swoich produktów sprzedaje poprzez partnerów, zmniejszył się w 2002 roku do 48 mln zł z 55 mln zł rok wcześniej

- poinformował Paweł Piwowar, prezes zarządu Oracle Polska.

"Największy wzrost sprzedaży i pierwsze miejsce wśród partnerów miał Hawlett-Packard Polska, który wygrał i był partnerem Oracla w trzech największym projektach wdrożeniowych" - powiedział Piwowar.

Dodał, że wśród polskich spółek najlepiej radził sobie ComputerLand, mimo że także i on nie zanotował wzrostu.

Jego zdaniem jednym z powodów dla którego na rynek dużych kontraktów wchodzą firmy zagraniczne jest zbyt duża ilość polskich firm, które dopiero teraz przechodzą konsolidację, znaczniej później niż integratorzy z Czech i Węgier.

"Z drugiej strony to naturalne, że część rynku przypadnie zagranicznym spółkom. Może jestem optymistą, ale uważam, że także same przetargi się cywilizują" - powiedział.

Piwowar podczas poniedziałkowej konferencji prasowej poinformował także, iż sprzedaż Oracla w 2002 roku była na poziomie roku 2001 roku, kiedy wyniosła 271,1 mln zł.

Jego zdaniem w obecnym trudnym roku ciężko będzie osiągnąć wzrost sprzedaży, gdyż rynek jest rynkiem klienta, który może wynegocjować bardzo korzystne dla siebie warunki.

"Naszym celem na 2003 rok jest nie spadać" - powiedział.

W 2003 roku Oracle spodziewa się, że najszybciej od 50 - 100 proc. będzie rósł sektor publiczny, który musi inwestować by dostosować swoją infrastrukturę informatyczną do standardów UE.

Firma spodziewa się także wziąć udział w największych planowanych przetargach na ten rok w PZU i PKO BP .

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)