Na koniec drugiego kwartału Telekomunikacja Polska oceniała swój udział w szerokopasmowym dostępie do internetu na 72,1 proc. wobec 67 proc. na koniec II kwartału 2004 roku.
Liczba klientów korzystających z usług tego rodzaju (ADSL oraz SDI) wynosiła na koniec czerwca 927 tys. osób.
"Spodziewamy się dalszego wzrostu naszego udziału w rynku, ale na tym etapie nie możemy podać konkretnych danych" - powiedziała na poniedziałkowej konferencji prasowej Kornelia Mathea, dyrektor ds. marketingu w dziale usług dla domu TP SA.
"Sądzimy, że użytkownicy szybkiej Neostrady 6 Mb/sek. będą stanowili parę procent naszej bazy" - dodała.
TP SA - nowe oferty zryczałtowanych usług telefonii stacjonarnej
Telekomunikacja Polska pracuje nad nowymi ofertami bezpłatnych rozmów w ramach abonamentu po wstrzymaniu przez URTiP wprowadzenia na rynek oferty "zawsze za darmo". TP odwołała się od decyzji regulatora.
"Złożyliśmy odwołanie od decyzji URTiP. Regulator ma 30 dni na jego rozpatrzenie, plus ewentualny czas potrzebny na zadawanie nam pytań i udzielanie odpowiedzi. Ale nie jest tak, że bezczynnie czekamy na decyzję. Cały czas pracujemy i dostosowujemy ofertę do rynku. Konsekwentnie realizujemy strategię oferowania zryczałtowanych opłat za rozmowy" - powiedziała dziennikarzom Kornelia Mathea, dyrektor ds. marketingu w dziale usług dla domu TP SA.
Prezes URTiP zgłosił 29 czerwca sprzeciw wobec nowego planu taryfowego TP SA "zawsze za darmo". W nowej taryfie TP po opłaceniu abonamentu miały być oferowane bezpłatne rozmowy lokalne i międzymiastowe w ramach sieci Telekomunikacji Polskiej.