Notowania

b2b
19.04.2001 13:09

Oszczędności TP SA dzięki zakupom na rynku B2B wyniosą 100 mln zł

Oszczędności TP SA dzięki zakupom za pośrednictwem nowootwartego elektronicznego rynku B2B Marketplanet wyniosą w skali roku około 100 mln zł

Podziel się
Dodaj komentarz

- poinformował Bertrand Le Guern, członek zarządu TP SA.

'Rocznie TP SA wydaje na zakupy 6,5 mld zł. 20 proc. tych zakupów, o wartości ponad 1 mld zł, zamierzamy dokonywać za pomocą naszej platformy B2B' - powiedział Le Guern.

Dodał, że spółka planuje, że zyski z zakupów na Marketplanecie wyniosą około 10 proc. wartości zamówień.

Operatorem Marketplanet jest spółka Otwarty Rynek Elektroniczny SA, której jedynym udziałowcem jest TP SA.

Kapitał założycielski spółki wynosi 20 mln zł.

'W przyszłości zamierzamy zwiększyć kapitał spółki do 90 mln zł, a część z nowej emisji akcji obejmą partnerzy TP SA w Marketplanecie: SAP, Prokom Software i dwa banki' - powiedział.

Poinformował, że średnioterminowo TP SA zamierza utrzymać kontrolny pakiet akcji w Marketplanecie.

Zdaniem Le Guerna, w przeciągu kilku lat Marketplanet będzie wart około 1 mld zł.

Według podanych przez TP SA szacunków w 2000 roku wartość transakcji na światowym rynku B2B wyniosła 280 mld zł i według prognoz będzie rosnąć o 110 proc. rocznie do 5 bln zł w 2005 roku. Natomiast w Polsce rynek ten w 2000 roku miał wartość 1,6 mld zł i ma wzrosnąć do 2005 roku do 79,2 mld zł, przy średniorocznym wzroście o 164 proc.

Tagi: b2b, marketplanet, tpsa, wiadomości, gospodarka, e-biznes
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz