Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
internet
25.05.2005 09:00

Raport: 'Intranety w Polsce'

Instytut Pentor wykonał autorskie badanie Contium SA poświęcone intranetom i portalom korporacyjnym. Przeprowadzono 300 wywiadów w firmach dobranych losowo spośród 2000 przedsiębiorstw działających w Polsce, które w rankingu 'Rzeczpospolitej' uzyskały największe przychody. Badanie miało na celu określenie poziomu zadowolenia z wykorzystywanych intranetów, ich kluczowych elementów oraz charakterystyki wykorzystania.

Podziel się
Dodaj komentarz

Raport dowodzi, że portal intranetowy jest już spopularyzowanym narzędziem pracy - 59% spośród badanych firm zadeklarowało posiadanie tego rozwiązania. Fakt ten odnosi się nie tylko do przedsiębiorstw dużych i rozproszonych terytorialnie. Już w firmach zatrudniających powyżej 50 pracowników przeważają te, które wykorzystują intranet.

Najczęściej formułowanym celem funkcjonowania intranetu było usprawnienie komunikacji wewnętrznej (44,9%), a następnie usprawnienie sposobów gromadzenia i dostępu do wiedzy (21,8%) i usprawnienie obiegu dokumentów (10,3%). Jednocześnie mniej niż połowa wszystkich firm korzystających z intranetu jednoznacznie zdefiniowała cele przed rozpoczęciem wdrożenia. Ponadto w ponad co drugim przedsiębiorstwie (54,2%) nie prowadzi się analiz użyteczności intranetu i satysfakcji jego użytkowników.

Aż w 72,1% przypadków intranet jest rozwijany własnymi siłami, przez pracowników działu IT. Dominacja działu IT dotyczy nie tylko wykonywania informatycznej części zadań, ale także nadzoru nad wprowadzaniem treści i aktualizacją. Ta odpowiedzialność spoczywa na barkach pracowników IT aż w 55,9%, a znacznie rzadziej marketingu (15,3%), czy innych działów.

Do tej sytuacji odnoszą się także komentarze do badania zamieszczone w raporcie, udzielone przez specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej, przedstawicieli pism branżowych oraz dostawców oprogramowania. Zwracają one uwagę na fakt, że wykorzystanie intranetu do zarządzania wiedzą nie powinno być jednie domeną informatyków, a sukces zaawansowanego rozwiązania w postaci portalu korporacyjnego zależy od inicjatywy wspieranej przez zarząd i prowadzonej przez międzywydziałowy zespół.

Pełny raport z badania jest dostępny do pobrania na stronach WWW firmy Contium:

http://www.contium.pl/contium_intranet_raport.xml

Tagi: internet, wiadomości, gospodarka, e-biznes
Źródło:
ebiznes.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz