Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Raport: Strony WWW polskich biur podróży

0
Podziel się:

Firma Overnet Interactive Agency sp. z o.o. opublikowała raport na temat obecności biur podroży w internecie i jakości prezentowanych serwisów.

Strony zostały ocenione pod kątem czterech cech: struktury i poprawności kodu, widoczności strony, wyglądu i funkcjonalności strony.

Zdaniem autorów wyniki badań obnażyły nieprofesjonalne podejście biur podróży do wykorzystania internetu. Statystyki sugerują, że wiele serwisów jest zrobionych niskim nakładem, jest niefunkcjonalnych i źle wygląda. Strony WWW są traktowane jedynie jako konieczny dodatek do obecnej działalności firmy. Biura podróży nie wykorzystują przy tym tkwiącego w internecie potencjału. Często nie zamieszczają na nich nawet własnej oferty, nie mówiąc już o systemach rezerwacji opartych o bazy danych. Zatrważa także ignorancja w stosunku do nowego medium: Tylko niecałe 40% biur posiada stronę, ale aż 46,6% nie ma zamiaru w ogóle takiej strony stworzyć.

Oznacza to, że biura te rezygnują z walki o 18 mln USD jakie tego roku internauci wydadzą w internecie na urlopy. To nie mała suma zważywszy na fakt, że liczba ta w roku 2006 wynosić będzie 60mln USD. Tendencje w krajach zachodnich wyraźnie pokazują, że turystyka on-line jest intratnym interesem. Polskie biura podróży wydają się tego nie postrzegać.

Potencjalny turysta poszukiwać będzie na stronach biura podróży oferty wycieczek, przelotów, czy koloni. Jak się jednak okazało na jednej na trzech witryn oferty takiej nie było lub była nieaktualna.

Link ze strony głównej do ofert last minute, bądź oferty specjalnej posiadało jedno biuro na trzy. Wyniki te nie świadczą o dobrej funkcjonalności - jedno na pięć biur podróży poważnie utrudniło dostęp swojej oferty chowając ją dopiero na trzeciej podstronie.

Najgorzej jednak sprawa ma się z widocznością stron w internecie. Tylko 47,8% biur podróży posiadających stronę umieściło w jej kodzie słowa kluczowe, co oznacza, że ponad połowa z nich nawet nie dała internautom szansy na znalezienie serwisu w wyszukiwarce. Jednak w przypadku pozostałych biur turystycznych dobór słów i sposób rejestracji stron w serwisach wyszukiwawczych także pozostawia wiele do życzenia.

Do badań wylosowano próbę 232 biur z 3536 istniejących w Panoramie Firm pod hasłem 'biura podróży'. Próba stanowi zatem 6,56% wszystkich wylosowanych biur podróży.

turystyka
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)