Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Travelplanet.pl - podsumowanie po I kwartale działalności

0
Podziel się:

W ciągu pierwszych trzech miesięcy działalnośc internetowy serwis Travelplanet.pl sprzedał usługi turystyczne za pół miliona złotych.

W pierwszym kwartale działalności serwis osiągnął przychody ze sprzedaży turystyki w wysokości 0,5 mln PLN. Około 30% tego przychodu przypada na sprzedaż biletów lotniczych, a aż 70% na sprzedaż wycieczek turystycznych. W każdym miesiącu widoczna jest dynamika wzrostu przychodów, która wynosi średnio 100 %.

Średnia wartość sprzedawanej wycieczki/biletu lotniczego wynisoła w tym okresie 1750 PLN.

Roczne limity sprzedaży ustalone przez niektórych touroperatorów zostały przekroczone już po pierwszych trzech miesiącach funkcjonowania. Są to wyniki bardzo dobre, które pokazują, jaki potencjał tkwi w e-turystyce.

„Wyniki te robią również wrażenie pod kątem okresu, w którym spółka Travelplanet pojawiła się na rynku. Duża część produktu była już wyprzedana, a większość klientów dokonała już rezerwacji przypadających na okres wakacyjny. Przewidujemy, że przychody nasze będą stale wzrastać, co wiąże się z rozpoczęciem sprzedaży wyjazdów zimowych oraz wprowadzeniem na platformę kolejnych touroperatorów. Potwierdza to już sprzedaż z pierwszego tygodnia września, która wyniosła tyle, ile przychody osiągnięte w całym lipcu. ” – powiedział Wiceprezes Travelplanet.pl Tomasz Moroz

W Travelplanet sprzedawane są usługi największych koncernów turystycznych: Scan Holiday, Ving, TUI, Neckermann oraz Eurocamp. Posiadają one łącznie ok. 70 % udziału w całym rynku turystyki wyjazdowej, na której działa Travelplanet.pl.

W ofercie polskiego internetowego biura podróży są dostępne również bilety lotnicze on-line. Z tej technologii korzystają m.in. Yahoo, Lycos, Flug.de. Zakup biletów lotniczych jest możliwy na wszystkie linie lotnicze na świecie. W ofercie znajdują się nie tylko taryfy publikowane przez IATA, ale również taryfy promocyjne i niepublikowane, oferowane dotychczas tylko przez tradycyjne i stacjonarne biura podróży.

Travelplanet.pl wystartował w połowie maja 2001 roku. Przychody są realizowane w oparciu o prowizję ze sprzedaży wycieczek, biletów lotniczych oraz innych produktów związanych z turystyką i podróżami. Kolejnym źródłem przychodów dla Spółki jest sprzedaż reklam. MCI Managment w ten projekt zaangażował 0.5 mln PLN. Obecnie trwają zaawansowane rozmowy z inwestorem strategicznym, który powinien pojawić sie w spółce do końca 2001 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)