Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK kontra Vectra: ponad milion złotych kary

0
Podziel się:

Spółka została ukarana za stosowanie niedozwolonych klauzul w regulaminie.

UOKiK kontra Vectra: ponad milion złotych kary
(Monkey Business Images</br>/Dreamstime.com)

Spółka została ukarana za stosowanie niedozwolonych klauzul w regulaminie.

Jak poinformował UOKiK, Vectra naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zaznaczył, że firma zmieniła już kwestionowaną praktykę.

UOKiK poinformował, że dwa lata temu urząd zbadał wzorce umów stosowanych przez dziewięciu operatorów telekomunikacyjnych, w tym przez Vectrę, świadczącą usługi telewizji kablowej oraz dostępu do internetu i telefonu stacjonarnego. _ - Prezes UOKiK zakwestionowała m.in. nakładanie na abonentów dodatkowej opłaty za ponowne uruchomienie usługi wyłączonej z powodu nieopłacenia rachunków _ - napisała w komunikacie rzeczniczka prasowa urzędu Małgorzata Cieloch.

Rzeczniczka podkreśliła, że zablokowanie dostępu do internetu, telewizji czy telefonu i obowiązek uregulowania zaległych należności z odsetkami nie budzą wątpliwości. Niezgodne z prawem jest natomiast karanie klientów dodatkową ustaloną arbitralnie opłatą, w tym przypadku w wysokości 39 zł.

Prezes zakwestionowała także zapis, zgodnie z którym klient miał prawo do odszkodowania i obniżenia kosztów opłaty abonamentowej, tylko wtedy, gdy przerwa w usłudze trwała dłużej niż 24 godziny. Poza tym spółka zastrzegła, że łączny czas przerw nie mógł być krótszy niż 36 godzin w miesiącu._ - Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym abonentom przysługuje uprawnienie do uzyskania odszkodowania oraz proporcjonalnego zwrotu opłat abonamentowych _ - informuje UOKiK.

Ponadto klienci, którzy chcieli odzyskać pieniądze pobrane w czasie braku dostępu do usługi, mogli domagać się rekompensaty, ale liczonej dopiero od dnia zgłoszenia, a nie od momentu wystąpienia faktycznej przerwy. Zdaniem regulatora w ten sposób spółka ograniczyła swoją odpowiedzialność względem odbiorców, wyłączając ją w okresie od rozpoczęcia przerwy do czasu zgłoszenia reklamacji.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/87/t46423.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/uokik;nalozyl;milionowa;kare;na;canal;cyfrowy,255,0,657663.html) UOKiK nałożył milionową karę na Canal+ Cyfrowy

_ - Stosowane przez Vectrę warunki w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych były tożsame z już wcześniej uznanymi za niedozwolone i wpisanymi do rejestru takich klauzul, dlatego na spółkę została nałożona kara pieniężna w wysokości 1 mln 30 tys. 62 zł _ - wyjaśniła Cieloch.

Zaznaczyła, że UOKiK wziął pod uwagę fakt, że w trakcie postępowania spółka zaniechała stosowania praktyki, wprowadzając w styczniu br. zmieniony regulamin i cennik usług telekomunikacyjnych. Decyzja nie jest ostateczna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Cieloch dodała, że decyzja wobec Vectry nie jest pierwszą wobec przedsiębiorcy działającego w branży telekomunikacyjnej. - _ Obecnie Urząd prowadzi dziesięć postępowań w sprawie naruszenia zbiorowego interesu konsumentów przez operatorów świadczących usługi dostępu do internetu, telewizji i telefonu oraz osiem postępowań wyjaśniających. Tylko w tym roku UOKiK wydał jedenaście decyzji w tym zakresie _ - poinformowała.

UOKiK przypomina ponadto w komunikacie, że w sytuacji sporu z przedsiębiorcą konsumenci mogą skorzystać z pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.

W przypadku usług telekomunikacyjnych abonenci powinni szukać pomocy w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, który zajmuje się rozwiązywaniem sporów konsumentów z przedsiębiorcami poprzez mediacje, jak również przed działającym przy prezesie UKE sądem polubownym.

Czytaj w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)