Ocena ergonomii serwisów WWW jest zajęciem wymagającym dużej intuicji, wiedzy i znajomości użytkowników. Firma zajmująca się użytecznością ma przedsobą niełatwe zadanie zobaczenia serwisu oczyma jego użytkowników.
Oprócz zatrudniania wysokiej klasy analityków usability korzysta się z każdego narzędzia, które okazuje się pomocne w polepszaniu ergonomii WWW. Takim narzędziem jest nowatorski symulator koncentracji wzroku ludzkiego opracowany przez naukowców w MIT.
'Dzięki udziałowi w projekcie mamy możliwość współtworzenia narzędzia realnie ułatwiającego ocenę ergonomii serwisu WWW. Bez stosowania bardzo drogich urządzeń typu eye-tracking przewidzieć można jak użytkownik postrzega serwis. W połączeniu z pracą naszych analityków pozwala to optymalnie konstruować serwisy korporacyjne, portale i systemy eCommerce.'- mówi Tomek Karwatka, który koordynował projekt po stronie Janmedia
'Badania pilotażowe doprowadziły do wielu ciekawych konkluzji, jednocześnie potwierdzając teorię o dużej użyteczności narzędzia dla badań marketingowych. Na polu analizy serwisów internetowych przechodzi ono doskonałą weryfikację w tej roli. Bardzo owocna współpraca z Janmedia Interactive dostarcza materiału empirycznego, który świetnie posłuży do wytyczenia zupełnie nowej drogi rozwoju stworzonego przez profesora Christofa Kocha (Caltech) i profesora Laurenta Ittiego (University of Southern California) oprogramowania Neuromorphic Vision Toolkit.' - dodaje Tomek Seroczyński z Uniwersytetu Warszawskiego
Pierwszy etap współpracy został podsumowany dokumentem opisującym obecny stan rozwoju narzędzia i prac. Dokument pobrać można ze stron janmedia.pl.
'W artykule zawarliśmy nasze pierwsze spostrzeżenia dotyczące możliwości komercyjnego wykorzystania symulacji koncentracji wzroku ludzkiego w projektowaniu efektywnych serwisów WWW. Obecnie uruchamiamy drugi etap współpracy w ramach którego oferować będziemy komercyjne usługi analityczne oparte na wynikach symulacji. Mamy nadzieję spotkać się z dużym zainteresowaniem klientów.' - kontynuuje Karwatka,
http://www.janmedia.pl