*Sześć tysięcy ochotników z Polski ma mierzyć szybkość transmisji danych w sieciach szerokopasmowych - tłumaczy komisarz UE ds. Agendy Cyfrowej Neelie Kroes. *Badanie ma objąć 100 tysięcy użytkowników w 30 europejskich krajach.
Zebrane informacje pomogą ustalić realną, a nie deklarowaną przez dostawców, szybkość połączeń internetowych i mogą poprawić konkurencyjność na rynku usług internetowych.
Badanie obejmie 27 krajów Unii Europejskiej oraz Islandię, Norwegię i Chorwację. Wyniki umożliwią Komisji Europejskiej skierowanie środków na inwestycje w sieci szerokopasmowe o dużej przepływności, realizowane w ramach Agendy Cyfrowej KE. Dostęp do wyników otrzymają dostawcy usług internetowych, urzędy regulacyjne i konsumenci.
Badanie promuje Neelie Kroes, komisarz europejska ds. Agendy Cyfrowej. Jak poinformowała na swoim blogu, użytkownicy internetu powinni wiedzieć, za co płacą.
_ - Chcę, żebyśmy informacje o prawdziwej jakości szerokopasmowego dostępu do internetu zebrali z pierwszej ręki, od europejskich konsumentów. Aby to zrobić, potrzebujemy dokładnych, porównywalnej i godnych zaufania danych o prędkościach połączeń w całej Unii Europejskiej _ - napisała pani komisarz.
Aby zapewnić statystycznie reprezentatywną próbę, badanie musi objąć 100 tys. ochotników ze wszystkich objętych testami krajów. W Polsce na razie zgłosiło się ok. 1100 osób - organizatorzy zapraszają kolejnych 5 900 uczestników.
Każdy z nich regularnie będzie otrzymywał raporty dotyczące średniej prędkości swego łącza szerokopasmowego. Uczestnik, po bezpłatnej rejestracji, otrzyma urządzenie Whitebox, które przeprowadzi testy. Urządzenie należy podłączyć do przyłącza internetowego. W czasie, gdy abonenci nie korzystają ze swojego łącza, Whitebox dokonuje automatycznych testów pomiaru przepływności transmisji danych i innych parametrów połączenia. Producent zapewnia, że nie gromadzi żadnych innych danych oprócz tych dotyczących wydajności szerokopasmowego łącza internetowego.
O polskim internecie czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/29/t39453.jpg ) ] (http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-i-badania/polski-internet-2011-w-liczbach-22275) | Polski internet 2011 roku w liczbach Prawie miliard złotych na reklamę w pierwszym półroczu, dwa miliony domen .pl i 18 milionów Polaków online. Zobacz podsumowanie roku. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/176/t87216.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/zakupy;w;internecie;nie;daj;sie;oszukac,228,0,986852.html) | Nie daj się oszukać w sieci. Eksperci radzą jak Z szacunków rynkowych wynika, że w tym roku na świąteczne zakupy w internecie zdecydować się może nawet połowa Polaków. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/226/t6370.jpg ) ] (http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/e-commerce/im-wiekszy-zasieg-tym-wieksza-sprzedaz-22248) | W zakupach online jesteśmy w czołówce do 2015 roku rynek zakupów w sieci urośnie o 78 proc. i osiągnie pułap 5,9 mld euro. Z takim tempem wzrostu Polska lokuje się w europejskiej czołówce. |