Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Centertel chce mieć do końca roku 7 mln klientów

0
Podziel się:

PTK Centertel, operator sieci komórkowej Idea liczy, że w drugim półroczu 2004 roku przychody spółki wzrosną przynajmniej 20 proc. w porównaniu z drugim półroczem 2003 roku. Liczba klientów Idei na koniec roku wyniesie 7 mln - poinformował dyrektor finansowy Jacek Murawski.

PTK Centertel, operator sieci komórkowej Idea liczy, że w drugim półroczu 2004 roku przychody spółki wzrosną przynajmniej 20 proc. w porównaniu z drugim półroczem 2003 roku. Liczba klientów Idei na koniec roku wyniesie 7 mln - poinformował w czwartek dyrektor finansowy Jacek Murawski.

"Przychody w drugim półroczu powinny być przynajmniej 20 proc. wyższe niż w pierwszej połowie tego roku" - powiedział Murawski.

"Do końca roku chcemy przekroczyć liczbę 7 mln klientów, co jednak nie będzie łatwym zadaniem" - powiedział podczas czwartkowej konferencji prasowej prezes spółki Sławomir Skrodzki.

Wzrost liczby klientów ma być możliwy dzięki uproszczeniu dotychczasowych planów taryfowych i przekształceniu ich w nowy plan "Jedna Idea".

"Liczymy, że wprowadzenie nowej taryfy zaowocuje napływem 300 tysięcy nowych klientów" - dodał prezes.

W III kwartale 2004 roku PTK Centertel zwiększył liczbę swoich klientów o 503 tysiące, był to najwyższy kwartalny przyrost w historii. Na koniec trzeciego kwartału Idea miała 6,6 mln użytkowników.

Zysk netto Centertela po dziewięciu miesiącach 2004 roku wynosi ponad 450 mln zł, zysk operacyjny 793 mln zł, EBITDA 1,412 mld zł, a przychody 4,13 mld zł.

"W trzecim kwartale nasze wskaźniki były poprawiane głównie dzięki wprowadzonej ofercie Nowy Pop" - powiedział Murawski.

W trzecim kwartale ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta) wzrosło o 3 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2004 roku.

"Stały wzrost ARPU jest pozytywnym zjawiskiem. Odchodzimy od strategii ilościowej na rzecz strategii wartościowej, więc nawet jeżeli tych 7 mln klientów na koniec 2004 roku nie będziemy posiadać, to i tak będziemy zadowoleni i zrealizujemy nasze prognozy" - powiedział Murawski.

Idea zapowiedziała wprowadzenie EDGE, technologii wolniejszej niż UMTS, lecz znacznie szybszej niż tradycyjny GPRS, do końca 2004 roku. UMTS ma zostać wdrożony do końca 2005 roku.

"Do końca 2004 postawimy 150 nowych hot-spotów" - powiedział Skrodzki.

Według szacunków Centertela, penetracja rynkowa telefonii komórkowej w Polsce na koniec października wyniosła 56 proc.

Udział rynkowy Idei w polskim rynku telefonii komórkowej po trzecim kwartale 2004 roku wzrósł do 31,2 proc.

W segmencie prepaid udział rynkowy Idei wyniósł 29,1 proc, a w segmencie postpaid 34,3 proc.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)