"Na koniec 2004 roku nasz udział w rynku wyniósł 31,5 proc." - powiedział na wtorkowej konferencji prasowej Leszek Narowski, dyrektor pionu sprzedaży Centertela.
Według Centertela, na koniec zeszłego roku udział Polskiej Telefonii Cyfrowej w rynku wyniósł 38,6 proc., a Polkomtelu 29,8 proc.
Narowski poinformował, że Centertel miał na koniec ubiegłego roku 34,1 proc. udziału w rynku usług postpaid (Polkomtel - 34,5 proc., a PTC - 31,5 proc.) oraz 30,6 proc. rynku prepaid (PTC - 40,9 proc., a Polkomtel - 28,5 proc.)
Operator Idei w 2004 roku zwiększył zgodnie z zapowiedziami liczbę swoich klientów do ponad 7 mln osób, dokładnie o 1,74 mln, do 7,44 mln. Na ten rok operator zapowiada wzrost liczby klientów do 9 milionów.
Według Centertela, na koniec 2004 roku penetracja rynku komórkowego w Polsce wyniosła 62 proc. wobec 45 proc. rok wcześniej. Łączna liczba klientów telefonii komórkowej zwiększyła się o 6,2 mln, do 23,3 mln użytkowników.
Klienci korzystający z usług prepaid stanowili na koniec 2004 roku 59 proc. ogółu użytkowników komórek, a postpaid 41 proc. ogółu. Wśród nowych klientów pozyskanych przez sieci w ubiegłym roku 70 proc. stanowili korzystający z usług prepaid.