- poinformował przedstawiciel spółki w Polsce Mariusz Cyganek.
'W trzech najbliższych latach Genesys zamierza przejąć 80 proc. rynku dużych call/contact centers w Polsce' - powiedział PAP Cyganek.
Obecnie Genesys szacuje swój udział w rynku na około 70 proc.
Według prognoz firmy badawczej ośrodka Datamonitor, w przyszłym roku rynek cotact center w Polsce wzrośnie o 26 proc. Do roku 2005 średni wzrost ma wynieść rocznie 20 proc. Liczba call centers w naszym kraju zwiększy się z 360 (dane z 2000 roku) do 1.005 w 2005 roku.
'Na początku istnienia rynku contact center w Polsce najwięcej systemów obsługi klienta kupowały firmy telekomunikacyjne, ale obecnie najbardziej dynamiczny wzrost zainteresowania widzimy w segmencie finansowym' - powiedział Cyganek.
'Oczekujemy, że zapotrzebowanie na systemy contact center będzie się również zwiększać w trzecim obszarze - w sektorze publicznym' - dodał. Wśród klientów Genesys prowadzących działalność w Polsce znajdują się m.in. TP SA, PTC, Polkomtel, Centertel, AIG Credit, Citibank Handlowy, Kredyt Bank, WBK Bank Zachodni, PKP oraz kilka zakładów energetycznych.
Genesys powstał w 1990 roku. Jest firmą technologiczną wchodzącą w skład grupy Alcatela.