Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Milion Polaków chce zmienić operatora komórkowego

0
Podziel się:

80 proc. Polaków nie wie o istnieniu wirtualnych operatorów.

Milion Polaków chce zmienić operatora komórkowego
(PAP/EPA)

80 procent Polaków nie ma pojęcia o istnieniu wirtualnych operatorów - wynika z badań OnBoard PR i PBS DGA.

W Urzędzie Komunikacji Elektronicznej zarejestrowanych jest ponad 200 podmiotów, które chcą działać jako wirtualni operatorzy MVNO, czyli pod swoją marką oferować usługi kupowane od największych rynkowych graczy. Z tej rzeszy tylko niewielka grupa operatorów zdecydowała się wejść na rynek ze swoimi usługami.

Najsilniejsze marki MVNO

Jak pokazują badania OnBoard PR i PBS DGA, większość Polaków nie ma nawet pojęcia, że wirtualni operatorzy działają na naszym rynku. Zaledwie co czwarty ankietowany był w stanie wymienić spontanicznie choćby jedną markę.

źródło: Marka MVNO, raport OnBoard PR i PBS DGA

Najbardziej rozpoznawalną marką MVNO okazał się podczas badania Mobilking. W badaniu wspomaganej rozpoznawalności - zapewne dzięki widocznej i momentami kontrowersyjnej kampanii uzyskał aż 30,6 proc. wskazań. Wynik mBank mobile, MyAvon czy Carrefour Mova jest trzy-czterokrotnie gorszy.

_ - Wyniki badania rozpoznawalności poszczególnych marek są związane z ich charakterem _ - zauważa Tomasz Dziedzic z PBS DGA - _ Na przykład jako pierwszą markę Mobilking wskazuje dwukrotnie więcej mężczyzn niż kobiet. Z kolei marka MyAvon związana z firmą kosmetyczną jest wymieniana spontanicznie czterokrotnie częściej przez kobiety niż przez mężczyzn _.

Trudny rynek dla nowych

Z ostatnich szacunków wynika, że z usług wirtualnych operatorów komórkowych korzysta dziś w Polsce niewiele ponad 300 tysięcy osób. To niewielki odsetek rynku - wszystkich aktywnych kart SIM w Polsce było po pierwszym półroczu tego roku przeszło 40 milionów. Najlepsze wyniki na rynku osiągnęły marki Mobilking i Carrefour Mova - zyskały po około 100 tysięcy użytkowników.

_ - 77 proc. Polaków powyżej 15 roku życia posiada prywatny lub służbowy telefon komórkowy. Bardzo trudne jest więc zdobycie zupełnie nowych klientów, którzy opierali się prowadzonym do tej pory działaniom promocyjnym operatorów infrastrukturalnych _- oceniają autorzy badania.

źródło: Marka MVNO, raport OnBoard PR i PBS DGA

Szansą dla wirtualnych operatorów może być fakt, że aż 7,5 proc. posiadaczy telefonu komórkowego (czyli około miliona dorosłych Polaków) planuje zmianę operatora telefonicznego w ciągu najbliższego roku. _ - Niestety dla MVNO nie oznacza to, że taka jest skala docelowego rynku. O migrujących klientów zabiegają też przecież operatorzy infrastrukturalni. Marketing MVNO musi się więc opierać na dodatkowych, unikalnych korzyściach lub na związku z ściśle określoną niszą - _uważają autorzy badania.

badanie przeprowadzone we wrześniu 2008 r. przez PBS DGA
na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)