Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polkomtel odłączy 300 tysięcy nieaktywnych użytkowników Simplusa

0
Podziel się:

Polkomtel SA przeprowadzi do końca maja proces deaktywacji kart SIM około 300 tysięcy użytkowników Simplusa, którzy nie doładowują kont w regulaminowym terminie

- poinformował we wtorek członek zarządu spółki Robert Krawczyk.

"Zdecydowaliśmy się na odłączenie tych użytkowników z naszej bazy abonenckiej, ponieważ miesięczne koszty związane z utrzymywaniem nieaktywnych numerów sięgają 2 mln zł" - powiedział Krawczyk podczas spotkania z dziennikarzami.

Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze Polkomtel zamierza wykorzystać na różnego rodzaju programy lojalnościowe dla aktywnych klientów.

Polkomtel ma obecnie prawie 5 mln abonentów, z czego około 2,6 mln osób korzysta z systemu pre-paid Simplus. Odłączane numery stanowią około 8 proc. wszystkich klientów spółki.

"Liczymy, że dzięki odłączeniu nieaktywnych klientów nasze sprawozdania finansowe będą bardziej przejrzyste. Mamy nadzieję, że na podobny krok zdecydują się również inni operatorzy komórkowi" - powiedział Krawczyk.

Dodał, że gdyby nie uwzględniano "martwych numerów" w sprawozdaniu Polkomtela, to na koniec pierwszego kwartału ARPU dla usług pre-paid (średni miesięczny przychód na abonenta) wzrósłby z 29 zł do 34-35 zł. Skorygowane dane na temat ARPU Polkomtel chce przedstawić już w raporcie za drugi kwartał.

Zgodnie z regulaminem Polkomtel może odstąpić od świadczenia usługi Simplus w przypadku gdy użytkownik nie zasili karty w okresie 210 dni od zakończenia okresu ważności lub od daty wyczerpania wartości konta. Akcja deaktywacji kart dotyczy takich właśnie użytkowników.

Polkomtel zapowiedział kontynuowanie w przyszłości procesu odłączania nieaktywnych użytkowników Simplusa.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)