"W drugim kwartale 2004 roku w porównaniu z drugim kwartałem 2003 roku zanotowaliśmy lepsze wyniki na poziomie przychodów ze sprzedaży, EBITDA oraz zysku netto" - powiedział dziennikarzom Pachowski, nie podając szczegółów.
Zysk netto Polkomtela w II kwartale 2003 roku wyniósł 214,1 mln zł, a przychody 1,29 mld zł. EBIDTA wyniosła wówczas 508,5 mln zł.
Pachowski uważa, że planowana od jakiegoś czasu sprzedaż spółki wpływa długofalowo na decyzje inwestycyjne podejmowane w przedsiębiorstwie, np. na długofalową politykę inwestycyjną.
"Jestem za rozwiązaniem gwarantującym stabilność, co niekoniecznie oznacza szybką sprzedaż przedsiębiorstwa. W zeszłym roku według analityków wartość spółki wzrosła, co oznacza, że decyzja o odroczeniu sprzedaży była uzasadniona" - powiedział Pachowski.
Poinformował także, że Polkomtel nie jest zainteresowany utworzeniem nowej marki, tak jak zrobił to PTC, właściciel Heyah.
"Naszą odpowiedzią jest ciągła modyfikacja Simplusa oraz wprowadzenie planu taryfowego Mix" - powiedział.
Podkreślił, że wprowadzenie planu taryfowego Mix nie odbywa się kosztem dotychczasowych planów taryfowych Plusa.
"Nasz model biznesu jest oparty na poszukiwaniu lojalnych, dobrze zidentyfikowanych klientów. Jego założenia spełnia właśnie Mix" - dodał prezes.
Prezes Polkomtela poinformował, że w spółce trwają prace nad uruchomieniem sieci UMTS, telefonii komórkowej trzeciej generacji.
"W czerwcu rozpoczęliśmy rozmowy z konsorcjami bankowymi współfinansującymi dotychczasową działalność spółki w celu ustalenia warunków finansowania projektu UMTS" - powiedział prezes.
Według niego tempo wdrażania UMTS będzie uzależnione od zapotrzebowania użytkowników. Spółka będzie wdrażać tę technologię stopniowo w kolejnych dzielnicach miast mających powyżej 200.000 mieszkańców.