Liczba klientów szerokopasmowego dostępu do internetu Telekomunikacji Polskiej wzrosła na koniec 2007 roku o 25,8 proc. do 2,15 mln. Ubiegłoroczne plany spółki zakładały osiągnięcie ponad 2,2 mln klientów.
Zgodnie z szacunkami Grupy TP, w całym 2007 roku rynek usług szerokopasmowego dostępu do internetu zwiększył się jedynie o 5,7 proc. Zdaniem telekomu wynikało to ze spowolnienia wzrostu popytu w porównaniu z 2006 rokiem oraz presji cenowej.
Średnie przychody na abonenta (ARPU) Telekomunikacji Polskiej w
segmencie usług szerokopasmowego dostępu do internetu zmniejszyły się w skali całego roku o 21,5 proc.
"Jednak wraz z upływem czasu następowała stabilizacja wskaźnika ARPU, co było efektem podjętych przez TP działań na rzecz zwiększenia wartości sprzedaży poprzez wprowadzenie do oferty szerokopasmowej usług telefonii internetowej (VoIP) i telewizji, a także zwiększanie szybkości w nowych ofertach pakietowych (typu triple play) z bogatym kontentem telewizyjnym" - napisano.
Przychody TP z usług szerokopasmowego dostępu do internetu zwiększyły się w 2007 roku o 5,1 proc., co oznacza znaczne spowolnienie w porównaniu z 2006 rokiem, kiedy wzrost przychodów wyniósł 20,3 proc. Jednak pod koniec roku, w czwartym kwartale, tempo wzrostu przychodów wzrosło do 7,6 proc. rok do roku.
Według szacunków Grupy TP, pomimo silnej konkurencji w pierwszym roku po wprowadzeniu oferty hurtowej (BSA), TP utrzymała udział w rynku usług szerokopasmowego dostępu do internetu pod względem wartości sprzedaży na prawie niezmienionym poziomie 51 proc.
Przychody z telefonii stacjonarnej TP spadły w 2007 roku o 8 proc. do 10,91 mld zł. Liczba łączy stacjonarnych zmniejszyła się o 5,8 proc. do 9,54 mln