Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Olszewski
|
aktualizacja
Materiał powstał przy współpracy z PPL

Pandemia branży budowlanej nie szkodzi. Radom powstaje zgodne z planem

3
Podziel się:

Epidemia koronawirusa nie spowodowała perturbacji przy budowie lotniska cywilnego w Radomiu. Mimo COVID-19 harmonogram jest utrzymany, a miejscami nawet udało się go wyprzedzić.

Pandemia branży budowlanej nie szkodzi. Radom powstaje zgodne z planem
Pas startowy lotniska Warszawa - Radom podczas remontu (Materiały prasowe)

Wiele inwestycji infrastrukturalnych w Polsce zostało zahamowanych a niekiedy nawet wstrzymanych po wybuchu epidemii koronawirusa. Zdarzało się bowiem, że firmom brakowało pracowników lub zawodzili poddostawcy. W Radomiu podobnych perturbacji udało się uniknąć i bez przeszkód prowadzono prace budowane przy pasie startowym i terminalu.

Pas z dłuższym czasem użytkowania

Wiosną, w apogeum pierwszej fali epidemii, firmie Max Bögl udało się nawet przyspieszyć prace przy układaniu warstwy nawierzchni pasa o grubości 38 cm, tej, po której będą poruszały się samoloty. Budowa drogi startowej o długości 2500 metrów została zakończona we wrześniu. Na starym pasie położono nowe warstwy bitumiczne i cementowe, oraz dobudowano 500 metrów drogi do startu i lądowań samolotów. Eksperci z Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych w Warszawie wykonali badania techniczne pasa: jego nośności, szorstkość i równość nawierzchni i nie zgłosili zastrzeżeń do jakości wykonania.

- Wszystkie parametry znacząco przewyższyły założenia wykonawcze – mówi Paweł Pułkownik, dyrektor z Max Bögl, wykonawcy drogi startowej. Dzięki temu żywotność znacznie wydłuży się czas użytkowania pasa bez remontu. Parametry drogi startowej w Radomiu, w tym nośność, będą najwyższe spośród polskich lotnisk cywilnych i najpewniej dopiero pasy położone w przyszłości na lotnisku Centralnego Portu Komunikacyjnego będą miały wyższe parametry.

Rok 2022 niezagrożony

Problemów, jakie mogłyby wynikać z powodu epidemii koronawirusa nie zgłasza także wykonawca drugiej strategicznej budowy na lotnisku w Radomiu – terminala pasażerskiego.

- Perturbacje spowodowane w gospodarce przez COVID-19 nie mają wpływu na proces budowy terminala – zapewnia Jerzy Mirgos, prezes spółki Mirbud, która od maja ruszyła z budową terminala. Co więcej, tempo prac wyprzedza harmonogram wpisany do umowy. – Koniec prac przy terminalu jest planowany na grudzień 2021 roku, ale będzie to prawdopodobnie wrzesień 2021 – mówi Jerzy Mirgos.

Bezproblemowa realizacja dwóch kluczowych elementów lotniska powoduje, że Porty Lotnicze nie muszą się martwić o dotrzymanie terminu oddania lotniska w Radomiu do użytku, co ma nastąpić w drugiej połowie 2022 roku. Tak, aby pełną zdolność operacyjną port osiągnął w 2023 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał powstał przy współpracy z PPL

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
Binzo
3 lata temu
O koronawirusa nie ma sensu już pytać bo stwierdzenie że reżim sanitarny opierający się o termometr i pomiar temperatury pasażera jest środkiem zabezpieczającym i gwarantującym co kolwiek jest.co najmniej głupie jak samo stwierdzenie. Pytanie jak tenporty są zabezpieczone przed wirusami eboli czy gorączka krwotoczna lub nawet ospa prawdziwa bo gwarantuje że nie są w żaden sposób. Buahaha
esbek
3 lata temu
Pandemia nie szkodzi w robieniu głupot. Takich jak wydawanie pieniędzy na budowę lotniska w Radomiu które będzie niepotrzebne.
ZK590
3 lata temu
Pandemia szkodzi tylko budżetówce. Budowlańcy jak pracowali tak pracują po 10-12 godzin aż do nastania dużych mrozów. Potem ani pracy ani wynagrodzenia.