Notowania

polscy przedsiębiorcy
21.04.2011 13:26

Partnerka Kulczyka chce zarabiać na modzie

Joanna Przetakiewicz jest współwłaścicielką dwóch klinik stomatologicznych, próbowała też sił w branży restauratorskiej. Teraz stworzyła La Manię, ekskluzywną markę modową dla kobiet.

Podziel się
Dodaj komentarz
(La Mania, mat. pras.)

Czy Joanna Przetakiewicz wzorem poprzedniej partnerki Jana Kulczyka stanie się najbogatszą Polką? Pomóc ma jej w tym La Mania, ekskluzywna marka modowa dla kobiet.

Joanna Przetakiewicz jest współwłaścicielką dwóch warszawskich klinik stomatologicznych. Próbowała także sił w branży restauratorskiej. Od siedmiu miesięcy wdraża na polskim rynku La Manię, ekskluzywną markę modową dla kobiet.

W rozmowie z serwisem Platine.pl biznesmenka podkreśla, że marka to jej własne dzieło, choć nie ukrywa, że w rozkręceniu interesu pomógł jej Jan Kulczyk, prywatnie partner życiowy. - _ Rynek mody to bardzo trudny, kapryśny i ryzykowny rynek. Nie jest łatwo o kredyt w banku na taką działalność, bo trudno o twardy i rzetelny biznesplan _– tłumaczy Przetakiewicz. Nie ujawnia, ile zainwestowała w projekt, ale przyznaje, że jest to dotąd jej największa inwestycja.

Joanna Przetakiewicz nie działała jeszcze na rynku modowym. Pomysł La Manii zrodził się ze współpracy z projektantką Magdą Burtym, która od kilku lat przygotowywała dla niej ubrania. - _ Moje znajome z całego świata dopytywały czyj to projekt, gdzie to kupiłam. Wtedy przyszło mi do głowy, że taka firma ma szansę na zaistnienie _– tłumaczy w rozmowie z Platine.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/145/t14481.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/case_study/artykul/brutal;byc;moze;pani;walewska;druga;mlodosc;kultowych;marek;prl-u,129,0,747137.html) Brutal, Być może, Pani Walewska. Druga młodość kultowych marek PRL-u
Burtym została główną projektantką La Manii, ale w przedsięwzięcie zaangażował się też legendarny niemiecki dyktator mody Karl Lagerfeld, który jest jego _ ojcem chrzestnym _. Projektant, a prywatnie dobry znajomy Przetakiewicz wniósł do projektu know-how.

Dom modowy La Mania posiada własną wzorcownię zatrudniająca 11 krawcowych, a wykonanie ubrań zleca firmie Ipaco, która szyła kolekcje choćby dla Prady, czy Hugo Bossa.

Założycielka zapowiada, że na razie La Mania ma się skupić na polskim rynku. W grudniu otwarto pierwszy butik w warszawskiej Galerii Mokotów, a na wrzesień planowane jest uruchomienie salonu w Katowicach. Równocześnie produkty firmy sprzedawane są w sklepie internetowym, bo jak argumentuje Przetakiewicz luksusowe produkty świetnie sprzedają się w sieci.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/60/t129084.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/setpoint;u;nich;schudla;anna;mucha,119,0,753783.html) SetPoint: U nich schudła Anna Mucha Przez poradnię żywieniową Artura i Alicji Kalińskich przeszło już kilkadziesiąt gwiazd.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/233/t130281.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/katarzyna;bieber;walentynki;spedzamy;w;sieci,117,0,762741.html) Katarzyna Bieber: Walentynki spędzamy w sieci Zamiast oglądać zakochane pary, wielu singli wybiera wieczór przed komputerem.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/75/t41035.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/polkap;najlepsze;kapelusze;nosza;chasydzi,227,0,812771.html) Polkap: Najlepsze kapelusze noszą Chasydzi Szerokość ich ronda mierzy się co do milimetra, a materiały i dodatki muszą być najwyższej jakości, mówi Paweł Spietz, producent nakryć głowy.
Tagi: polscy przedsiębiorcy, jan kulczyk, ludzie, manager, marketing i zarządzanie, portrety
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz