Cyberbezpieczeństwo klientów bankowości internetowej było jednym z tematów Impact’21.
– Przestępcy mają dostęp do aktualnych i prawdziwych danych logowania, co oznacza, że nie są one wystarczającym zabezpieczeniem. Co możemy z tym zrobić? Możemy jeszcze lepiej poznać naszego klienta. I tym właśnie jest biometria behawioralna. Próbujemy nauczyć się tego, jak nasz klient się zachowuje – tłumaczy Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu cyfrowego w polskim oddziale Mastercard.
Chodzi o profil, który pozwoli rozpoznać, że zachowanie klienta, który loguje się na swoje konto w bankowości elektronicznej jest charakterystycznym dla niego. Mówimy tu o rodzaju urządzeń, których używa, sposobie i szybkości podawania danych, ręce, w której trzyma telefon.
– Wszystkie te cechy, to nasze małe przyzwyczajenia, które składają się na to, jak się zachowujemy w określonej sytuacji. Jest to dopełnienie cech typowo biometrycznych, czyli wyglądu twarzy czy odcisku palca, które pozwalają zabezpieczyć serwisy standardowo posługujące się tylko loginem i hasłem – tłumaczy Aleksander Naganowski.
Więcej na temat tego, jak wzrost popularności usług cyfrowych wpłynął na poziom zagrożenia cyberatakami, do jakich ataków na klientów bankowości dochodzi najczęściej i co mogą zrobić internauci, by nie paść ofiarą oszustów w nagraniu.
Impact CEE to ważne wydarzenie w Europie Środkowej i Wschodniej poświęcone innowacjom i rozwojowi gospodarczemu. Wiosenna edycja Impact’21 (12-13 maja), z uwagi na pandemię, odbyła się wyjątkowo w formule hybrydowej: część ekspertów była na miejscu w Warszawie, część łączyła się zdalnie. Łącznie ponad 300 osób, w panelach podzielonych na 15 obszarów tematycznych dyskutowało m.in. o transformacji energetycznej, zielonej ekonomii, Krajowym Planie Odbudowy, rozwoju lokalnego e-commerce, cyberbezpieczeństwie czy roli kobiet w biznesie.
Artykuł poleca ImpactCEE