Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
Artykuł poleca ImpactCEE

Plaga cyberataków. Jak zabezpieczyć się przed oszustami w sieci?

1
Podziel się

To, że ktoś loguje się na swoje konto przy użyciu prawidłowych danych nie oznacza jeszcze, że po drugiej stronie ekranu mamy właściwą osobę – ostrzega Aleksander Naganowski z Mastercard. W połowie 2020 roku liczba ataków wykorzystujących prawdziwe dane logowania wzrosła o 40 proc.

Plaga cyberataków. Jak zabezpieczyć się przed oszustami w sieci?
Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu cyfrowego w polskim oddziale Mastercard (wp.tv)
bEidaMGJ

Cyberbezpieczeństwo klientów bankowości internetowej było jednym z tematów, odbywającego się w Warszawie, Impact’21.

– Przestępcy mają dostęp do aktualnych i prawdziwych danych logowania, co oznacza, że nie są one wystarczającym zabezpieczeniem. Co możemy z tym zrobić? Możemy jeszcze lepiej poznać naszego klienta. I tym właśnie jest biometria behawioralna. Próbujemy nauczyć się tego, jak nasz klient się zachowuje – tłumaczy Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu cyfrowego w polskim oddziale Mastercard.

Zobacz także: Impact'21_Aleksander Naganowski, Mastercard
bEidaMGL

Chodzi o profil, który pozwoli rozpoznać, że zachowanie klienta, który loguje się na swoje konto w bankowości elektronicznej jest charakterystycznym dla niego. Mówimy tu o rodzaju urządzeń, których używa, sposobie i szybkości podawania danych, ręce, w której trzyma telefon.

– Wszystkie te cechy, to nasze małe przyzwyczajenia, które składają się na to, jak się zachowujemy w określonej sytuacji. Jest to dopełnienie cech typowo biometrycznych, czyli wyglądu twarzy czy odcisku palca, które pozwalają zabezpieczyć serwisy, standardowo posługujące się tylko loginem i hasłem – tłumaczy Aleksander Naganowski.

Więcej na temat tego, jak wzrost popularności usług cyfrowych wpłynął na poziom zagrożenia cyberatakami, do jakich ataków na klientów bankowości dochodzi najczęściej i co mogą zrobić internauci, by nie paść ofiarą oszustów w nagraniu.

bEidaMGR

Impact CEE to ważne wydarzenie w Europie Środkowej i Wschodniej poświęcone innowacjom i rozwojowi gospodarczemu. Wiosenna edycja Impact’21 (12-13 maja), z uwagi na pandemię, odbywa się wyjątkowo w formule hybrydowej: część ekspertów jest na miejscu w Warszawie, część łączy się zdalnie. Łącznie ponad 300 osób, w panelach podzielonych na 15 obszarów tematycznych dyskutuje m.in. o transformacji energetycznej, zielonej ekonomii, Krajowym Planie Odbudowy, rozwoju lokalnego e-commerce, cyberbezpieczeństwie czy roli kobiet w biznesie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bEidaMHm
Artykuł poleca ImpactCEE
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
lobbing
miesiąc temu
Jakie kary, takie przestępstwa.