Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja

Poczta Polska usprawnia odbiór przesyłek

4
Podziel się:

Szybka i sprawna obsługa przesyłek to dziś klucz do sukcesu firm kurierskich. Na rynku wygrywają ci, którzy są w stanie spełnić oczekiwania swoich klientów i wyprzedzić konkurencję. Poczta Polska rozwijając usługę click&collect oraz stawiając w całej Polsce automaty do odbioru przesyłek rzuca wyzwanie działającym u nas międzynarodowym przedsiębiorstwom.

Poczta Polska usprawnia odbiór przesyłek
(iStock.com)

Obecnie Poczta Polska wspólnie z partnerami tworzy największą sieć w kraju click&collect, do której należy ponad 11,6 tys. punktów odbioru. Dzięki temu paczkę można odebrać w placówkach pocztowych, sklepach Żabka/Freshmarket, na stacjach PKN Orlen oraz w kioskach i salonikach prasowych RUCHU. To klient kupując coś w internecie sam decyduje kiedy i gdzie zgłosi się po swoje e-zakupy. Do sieci punktów odbioru dołączą wkrótce automaty do odbioru przesyłek.

Nowe automaty paczkowe Poczty Polskiej staną w placówkach pocztowych i sklepach Biedronka. W pierwszym etapie spółka chce oddać do użytku 200 urządzeń. Na początku będą mogli z nich korzystać mieszkańcy największych aglomeracjach miejskich, w tym w Warszawy, Łodzi, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Trójmiasta oraz Poznania.

Lokalizacje automatów pocztowych zostały dobrane z uwzględnieniem preferencji i stylu życia klientów e-sklepów. W założenie te idealnie wpisują się sklepy Biedronka, w których Polacy bardzo chętnie robią codzienne zakupy spożywcze. Oprócz lokalizacji ważny jest komfort odbioru i bezpieczeństwo zawartości przesyłek. Dlatego automaty Poczty Polskiej będą usytuowane wewnątrz sklepów i będą one dostępne w godzinach ich otwarcia. Natomiast automaty umieszczone w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych będą dostępne 24 godziny na dobę.

Z badań wynika, że coraz większą popularnością cieszy się nie tylko możliwość odebrania przesyłki w wybranym punkcie, ale także w automatach odbioru. Kanał dostaw przesyłek kurierskich do sieci urządzeń samoobsługowych stanowi istotną szansę na poprawę pozycji konkurencyjnej Poczty Polskiej na rynku usług paczkowych. Zapewni multikanałowość dostaw, umożliwi pozyskanie nowych klientów, dynamiczny wzrost wolumenów przesyłek paczkowych szczególnie w segmencie eCommerce, a w konsekwencji wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku paczkowo-kurierskim.

Polacy pokochali nie tylko zakupy w internecie, ale także możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym. To trzecia najchętniej wybierana forma odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Dane te potwierdza raport Gemius 2018 „Ecommerce w Polsce”, z którego wynika, że grupa osób aktywnie robiących zakupy online mieści się w przedziale wiekowym 15–49, z czego ponad połowa wskazuje automat samoobsługowy jako formę dostawy motywującą do robienia zakupów przez internet.

Rozwój sieci automatów pocztowych i punktów odbioru wpisuje się w strategię Poczty Polskiej, która zakłada podwojenie przychodów z rynku kuriersko-paczkowego w perspektywie 2023 roku. Obecnie wynoszą one już prawie 1 miliard złotych rocznie.

Z opublikowanego ostatnio przez Urząd Komunikacji Elektronicznej „Raportu o stanie rynku pocztowym w 2018 roku” wynika, że segment kurierski jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Wolumen przesyłek kurierskich wzrósł rok do roku o 19,7%. Już niemal co druga złotówka zarabiana przez operatorów działających na polskim rynku pocztowym pochodzi ze świadczenia usług kurierskich. W ubiegłym roku Polacy wysłali niemal 369 mln przesyłek kurierskich, czyli aż o ponad 100 mln więcej, niż dwa lata wcześniej. Jak się przewiduje, w 2020 roku liczba przesyłek kurierskich może wynieść 500 mln sztuk.

Wskaźniki te nie powinny dziwić jeśli weźmie się pod uwagę systematyczny wzrost liczby Polaków kupujących u e-dostawców. Według raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” w 2018 r. już 56% Polaków kupowało online. W najbliższych latatch liczba ta będzie systematycznie rosnąć, ponieważ polski wynik jest niższy od europejskich liderów w tym zakresie (np. Holandia – 82%, Niemcy – 77%), co wskazuje na duży potencjał do dalszej ekspansji tej formy handlu.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
Paweł Gajewsk...
5 lata temu
Ja tam na swoją Pocztę nie narzekam. Zawsze działała sprawnie i bez zarzutu. Staram się nie korzystać z usług zagranicznych firm kurierskich, ponieważ istotnym elementem życia dla mnie jest tzw. patriotyzm ekonomiczny/konsumencki.
Pio
5 lata temu
Pocztą Polska relikt komunizmu gorsze niż PGR. Przesyłka kurierska droższa niż DHL dostawa tydzień oto standardy tego dziadostwa. Tylko dotacje Państwa czytaj naszych podatków utrzymuję tych oszustów i złodziei. Reklamacje ? Śmiech na sali identycznie działa i jest skuteczne jak automatyczna sekretarka.
ted
5 lata temu
Ludzie, nie korzystajcie z tych usług.
Wiesław Dack}...
5 lata temu
Postęp jak cholera. Wysyłka towaru 4 czerwca Błonie k|W-wy stacja Orlen Poznań 12 czerwca. Wg planu 2-3 dni robocze. BARDZO POLECAM to badziewie. Wiesław