Komitety wyborcze, które wydały na płatną kampanię wyborczą w mediach mniej niż 2 mln zł, nie weszły do Sejmu.
Jak poinformowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji najwięcej na płatne ogłoszenia wyborcze wydał PiS - ponad 9 mln 700 tys. zł, co stanowi 27,6 proc. wydatków poniesionych przez wszystkie komitety.
Na drugim miejscu znalazła się PO - ponad 8 mln 800 tys. zł (24,8 proc.),. Dalej znalazły się LiD - ponad 7 mln 400 tys. (20,9 proc.), PSL - ponad 6 mln 900 tys. zł (19,6 proc.), LPR - ponad 1 mln 800 tys. (5,2 proc.) i Samoobrona - ponad 540 tys. zł (1,5 proc.).
_ "Podział wydatków na ogłoszenia wyborcze między radiem (11 proc.) a telewizją (89 proc.) jest podobny do udziału radia i telewizji w "torcie" reklamowym" - podkreśla KRRIT. _KRRiT wyliczyła ponadto, że jeżeli podsumuje się wydatki poniesione na emisję płatnych ogłoszeń wyborczych w radiu i telewizji w przeliczeniu na jeden mandat w Sejmie i Senacie, to najwięcej "kosztował" on Komitet Wyborczy PSL - ponad 224 tys. zł i Komitet Wyborczy LiD - ponad 139 tys. zł.
Komitet Wyborczy PO jeden mandat "kosztował" ponad 32 tys. zł, a Komitet Wyborczy PiS - ponad 47 tys. zł.
Ze sprawozdania KRRiT wynika ponadto, że w porównaniu z kampanią w 2005 r. nadawcy radiowi i telewizyjni zarobili na płatnych ogłoszeniach o ok. 4 mln zł mniej niż przed dwoma laty.