Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PSL w sieci. Wyda ponad 9 mln zł na kampanię

0
Podziel się:

PSL chce zachęcać swoich członków do wpłat na kampanię.

PSL w sieci. Wyda ponad 9 mln zł na kampanię
(PAP/Piotr Ulanowski)

Ponad 9 milionów złotych będzie kosztowała kampania do Parlamentu Europejskiego PSL. Ludowcy większość środków chcą wydać na promowanie samego ugrupowania w skali kraju, a nie konkretnych kandydatów w regionach.

Stronnictwo zamierza w czasie kampanii mocno wykorzystać internet. - _ Jesteśmy już po kilku spotkaniach sztabu. PSL będzie chciało się pokazać wszędzie, jednak duży nacisk i uwagę poświęcamy temu co można zrobić za pomocą internetu _ - powiedziała koordynująca kampanię PSL posłankaEwa Kierzkowska.

W tym tygodniu trwają końcowe prace nad materiałami promocyjnymi. Ich efekty będą znane za kilka tygodni, gdy komitety wyborcze zarejestrują listy swoich kandydatów i otrzymają od PKW odpowiednie numery list.

Czytaj w Money.pl
*Partie obcięły subwencje, a teraz czeka je eurokampania * Od 50 do 60 tysięcy złotych za półminutowy spot w porze wysokiej oglądalności będą musiały zapłacić partie walczące o miejsca w europarlamencie. Medialna kampania wyborcza ruszy kilka dni po Wielkanocy. Czytaj w Money.pl

PSL ma zamiar wydać na kampanię ponad 9 mln zł, to znaczy tyle ile wynosi limit na ten cel. Podobne środki mają zamiar wydać jedynie PO i PiS. Kampania lewicy ma kosztować około 6 mln złotych.

Nie wiadomo jeszcze, czy ludowcy będą musieli zdobywać te pieniądze przy pomocy kredytów. _ Zdecydujemy o tym po świętach _ - mówi posłanka.

PSL chce zachęcać swoich członków do wpłacania na kampanię. Lider kujawsko-pomorskiej listy do PE Eugeniusz Kłopotek (na zdjęciu) powiedział, że do każdej wpłaconej złotówki na kampanię regionalną centrala dorzuci na ten cel dodatkowe 50 groszy.

_ - Do każdej złotówki od nas jest 50 groszy z Warszawy. Chodzi o to, żeby zachęcić naszych ludzi, żeby na konto komitetu wyborczego wpłacali pieniądze, zachęcić również kandydatów. Wpłacając złotówkę na lokalną kampanię mamy 1,5 zł _ - powiedział poseł.

Jednak zdecydowana większość środków pójdzie na ogólnopolską promocję ugrupowania. Kłopotek przewiduje, że w jego okręgu na kampanię regionalną przeznaczonych zostanie zaledwie około 120-150 tys. zł. Jeśli sprawa podobnie miałaby się w pozostałych 12 okręgach, to na kampanię regionalną ludowcy wydadzą tylko nieco ponad 20 proc. swoich środków.

_ - To będzie kampania promująca wizerunek samego PSL, będą spoty telewizyjne, radiowe, billboardy. Nie jest rozstrzygnięte czy na billboardach okręgowych będą umieszczane również wizerunki regionalnych liderów _ - mówi Kłopotek. Możliwe, że pojawią się również tablice reklamowe przedstawiające szefa PSL, wicepremiera Waldemara Pawlakawraz z którymś z kandydatów.

Stronnictwo nie chce ograniczać się w swojej kampanii tylko do elektoratu wiejskiego. _ -Będziemy się starali zwrócić do całego społeczeństwa. Nie będziemy różnicować na elektorat wiejski, miejski, wielkomiejski. Mamy szeroką ofertę _ - podkreśliła Kierzkowska.

Ludowcy chcą przyciągnąć wyborców przekonując ich hasłem _ Sukces dla Polski, sukces dla Europy _ oraz zasadami _ dobra wspólnego _ i _ solidarności _.

Stronnictwo zamierza przedstawiać przed wyborami swoje propozycje na wyjście z kryzysu gospodarczego. Jeszcze zanim na dobre rozpoczął się wyścig wyborczy, taka strategia doprowadziła do napięć w koalicji m.in. na tle propozycji dotyczących rozwiązania problemów ws. umów na opcje walutowe.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)